کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۰ درصد آمریکایی ها اضطراب ناشی از تورم را گزارش می‌کنند

همشهری‌آنلاین , 6 مرداد 1401 ساعت 0:23

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که پاندمی کرونا بزرگترین عامل نگران‌کننده آمریکاییان نیست، بلکه تورم فزاینده است که حدود ۹۰ درصد آنها مضطرب کرده است.


به گزارش هلث‌لاین بر اساس نتایج نظرسنجی ماهانه «انجمن روانپزشکی آمریکا» (APA) حدود ۹۰ درصد ساکنان آمریکا درباره تورم احساس اضطراب یا اضطراب شدید دارند که افزایشی ۸ درصدی را نسبت به ماه پیش نشان می‌دهد. در حالیکه تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده است، نظرسنجی APA همچنین نشان داد که بیش از ۵۰ درصد آمریکاییان درباره از دست دادن بالقوه منبع درآمدشان نگران هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نگرانی‌های اقتصادی جای نگرانی درباره کووید را به عنوان عامل عمده در اضطراب‌های روزمره آمریکاییان گرفته است.

دکتر تیموتی بی سالیوان، رئیس بخش روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استاتن ایلند در نیویورک می‌گوید: «اگر به مقیاس‌های علمی استرس اجتماعی یا آسیب‌پذیری اجتماعی نگاه کنید، عوامل مربوط به افزایش خطر مشکلات سلامت همگی تحت تاثیر استرس مالی قرار دارند.»

سالیوان می‌گوید، آسیب‌پذیری اجتماعی و مولفه‌های اجتماعی سلامت اثری مهم و اغلب نادیده‌گرفته شده بر سلامتی جسمی و نیز سلامتی روانی دارند. هنگامی که افراد احساس کنند کنترلی بر چیزهایی که در زندگی روزانه‌شان مهم است، ندارند، نه تنها دچار زجر روانی می‌شوند، بلکه اثرات زیانبار این وضعیت بر سلامت جسمی آنها هم وارد می‌شود.

سالیوان می‌گوید: «روانپزشکان و نیز سایر متخصصان بهداشت رواین لازم است به شاخص‌های اجتماعی سلامت که هنگام فکر کردن به عوامل استرس‌زای روانی معمول اغلب نادیده گرفته می‌شوند، توجه داشته باشند.» سالیوان در چنین مواردی بر سودمندی‌های ایجاد یک شبکه حمایتی برای کمک کردن به کنترل استرس تاکید می‌کند.

او می‌گوید: «مهم است که نشانه‌ها و پیامدهای استرس را بشناسیم، برای ایجاد یک شبکه حمایتی هم در محیط کار و هم در خانه تلاش کنیم و هنگامی که احساس می‌کنید به زحمت افتاده‌اید، تقاضای کمک کنید.»


کد مطلب: 59535

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59535/۹۰-درصد-آمریکایی-اضطراب-ناشی-تورم-گزارش-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir