پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۳
کد مطلب: 59535
۱

۹۰ درصد آمریکایی ها اضطراب ناشی از تورم را گزارش می‌کنند

۹۰ درصد آمریکایی ها اضطراب ناشی از تورم را گزارش می‌کنند
به گزارش هلث‌لاین بر اساس نتایج نظرسنجی ماهانه «انجمن روانپزشکی آمریکا» (APA) حدود ۹۰ درصد ساکنان آمریکا درباره تورم احساس اضطراب یا اضطراب شدید دارند که افزایشی ۸ درصدی را نسبت به ماه پیش نشان می‌دهد. در حالیکه تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده است، نظرسنجی APA همچنین نشان داد که بیش از ۵۰ درصد آمریکاییان درباره از دست دادن بالقوه منبع درآمدشان نگران هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که نگرانی‌های اقتصادی جای نگرانی درباره کووید را به عنوان عامل عمده در اضطراب‌های روزمره آمریکاییان گرفته است.

دکتر تیموتی بی سالیوان، رئیس بخش روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه استاتن ایلند در نیویورک می‌گوید: «اگر به مقیاس‌های علمی استرس اجتماعی یا آسیب‌پذیری اجتماعی نگاه کنید، عوامل مربوط به افزایش خطر مشکلات سلامت همگی تحت تاثیر استرس مالی قرار دارند.»

سالیوان می‌گوید، آسیب‌پذیری اجتماعی و مولفه‌های اجتماعی سلامت اثری مهم و اغلب نادیده‌گرفته شده بر سلامتی جسمی و نیز سلامتی روانی دارند. هنگامی که افراد احساس کنند کنترلی بر چیزهایی که در زندگی روزانه‌شان مهم است، ندارند، نه تنها دچار زجر روانی می‌شوند، بلکه اثرات زیانبار این وضعیت بر سلامت جسمی آنها هم وارد می‌شود.

سالیوان می‌گوید: «روانپزشکان و نیز سایر متخصصان بهداشت رواین لازم است به شاخص‌های اجتماعی سلامت که هنگام فکر کردن به عوامل استرس‌زای روانی معمول اغلب نادیده گرفته می‌شوند، توجه داشته باشند.» سالیوان در چنین مواردی بر سودمندی‌های ایجاد یک شبکه حمایتی برای کمک کردن به کنترل استرس تاکید می‌کند.

او می‌گوید: «مهم است که نشانه‌ها و پیامدهای استرس را بشناسیم، برای ایجاد یک شبکه حمایتی هم در محیط کار و هم در خانه تلاش کنیم و هنگامی که احساس می‌کنید به زحمت افتاده‌اید، تقاضای کمک کنید.»
مرجع : همشهری‌آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی