کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور

موسسه بین‌المللی سیمن روان افتتاح شد

خبرگراری آنا , 6 مرداد 1401 ساعت 7:45

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مراسم افتتاحیه موسسه بین‎المللی سیمین روان تأکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی تضمین‌کنندۀ سلامت روان افراد جامعه و موجب ارتقای زندگی اجتماعی است.


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی در این مراسم که هم‌زمان با روز خانواده برگزار شد، افزود: پرداختن به موضوع روانشناسی از ارکان مهم سیاست‌گذاری‌های کشور در حوزه‌های مختلف تربیتی، آموزشی و پرورشی است که حساسیت و اهمیت ارائه مشاوره و خدمات روانشناسی نشان می‌دهد.

وی تأثیر مثبت مشاوره به بیماران در دوران شیوع بیماری کرونا را از جمله ملموس‌ترین و نزدیک‌ترین نمونه‌های خدمات روانشناسی در کشور دانست و گفت: در این دوران بسیاری از مردم علاوه بر درگیری فیزیکی و رنج حاصل از ابتلا به بیماری کرونا ، درگیر مسائل روحی – روانی و عوارض ناشی از آن بودند و این فرصتی استثنایی برای روانشناسان بود تا در کنار مردم ، ضمن همراهی با آنان، در کنترل و بهبود اوضاع جامعه ایفای نقش کنند.

حاتمی با اشاره به سال‌های خدمت خود در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار داشت: موضوع سند روانشناسی پسا کرونا از جمله مواردی است که در حال تدوین و بررسی است و نقش پزشکان ، پرستاران و تمامی عوامل کنترل این بیماری در تدوین این سند بسیار پر رنگ و قابل تقدیر است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: تبدیل ستاد ملی مبارزه با کرونا به ستاد ملی مقابله با عوارض کرونا و احیای اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری همایش روانشناسی با همکاری ستاد کرونا در شهریورماه خبر داد و افزود : در نظر داریم تا با تدوین سند عالی برای دوران پسا کرونا، گام‌های مثبتی را در این زمینه برداریم.

حاتمی با اشاره به اهمیت توجه به روانشناس مدارس، خانواده، دادگاه و ... در این سند یادآور شد: ارائه خدمات روانشناسی مختص به بیماران و افراد آسیب‌دیده نیست، بلکه وظیفه داریم تا سلامت رفتار آحاد جامعه را محافظت کرده و با آموزش مهارت‌های لازم در نهایت کیفیت زندگی هم‌وطنانمان را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت حوزه روانشناسی در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: ویژگی خدمات روانشناسی در این عرصه بسیار بیشتر از حوزه‌های دیگر است و این امر اهمیت و حساسیت دانش روانشناسی و مشاوره را در این بخش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به خدمات " معصومه حاتمی" مدیر موسسه بین‌المللی روانشناسی سیمن روان گفت: خانم حاتمی خدمات بسیاری را در این حوزه ارائه داده‌اند و من شخصاً بسیاری از فعالیت‌های ایشان در این زمینه را دنبال کرده و شاهد برنامه‌های مؤثر ایشان در صداوسیما بوده‌ام.

همچنین در ادامه این مراسم پروفسور "حسن احدی" در مورد روانشناسی و تاریخچه یادگیری علوم روانشناسی سخنانی را ایراد کرد.

در ادامه، دکتر سحر پهلوان نشان (دکتری روانشناسی - فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید بهشتی) مدیر دپارتمان کودک، دکتر یاسین نجف زادگان (دکتری روانشناسی) مدیر دپارتمان نوجوان، خانم سمیه بهرامی رئیس دپارتمان بازی درمانی ،دکتر سمانه بهزاد پور (دکتری روانشناسی – عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و فرهنگ)، دکتر معصومه حاتمی (فوق دکتری روانشناسی – فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران) مدیر دپارتمان بزرگسال و مؤسس مجموعه در سخنانی کوتاه به اهداف و اقدامات هریک از این بخش‌ها اشاره کردند.

گفتنی است موسسه بین‌المللی سیمین روان در منطقه ۳ - خیابان نلسون ماندلا (جردن) - واقع شده است.

آکادمی روانشناسی سیمین روان توسط دکتر معصومه حاتمی (فوق دکتری روانشناسی سلامت) و دکتر سیده سروناز اسحقی تأسیس و راه‌اندازی شده است.


 


کد مطلب: 59537

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59537/موسسه-بین-المللی-سیمن-روان-افتتاح

میگنا
  https://www.migna.ir