کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت بهداشت، هیچ فرد و شرکتی را در زمینه انتقال دانشجویان معتبر نمی‌داند

خبرگزاری ایسنا , 8 مرداد 1401 ساعت 21:59

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی برای دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند و قصد بازگشت به ایران را دارند خبر داد و گفت: دانشجویانی هم که از سال تحصیلی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی در دانشگاه های مورد تایید و در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی وداروسازی تحصیل کردند هم شامل این آزمون می‌شوند.


دکتر غلامرضا حسن زاده؛ دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی سوم مرداد ۱۴۰۱ که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص ساماندهی وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند، تصمیم گیری شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس رای شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و به درخواست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند و قصد انتقال به ایران را دارند، آزمون صلاحیت علمی برگزار می شود.

به گفته وی، دانشجویانی هم که از سال تحصیلی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی وداروسازی تحصیل کردند هم شامل این آزمون می شوند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی بیان کرد: دانشجویانی که بعد از سال تحصیلی ۲۰۲۳_ ۲۰۲۲ به خارج کشور رفتند هم می توانند در آزمون صلاحیت علمی شرکت کنند،  البته فقط برای دوره‌های مقطع کارشناسی پذیرش می شوند و بعد از اتمام دوره کارشناسی به پزشکی با قبولی در این آزمون، ادامه تحصیل دهند.

حسن زاده با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، وضعیت معیشتی خانواده‌ها و وجود دانشگاههای غیر معتبر در برخی کشورها، افزود: بهتر آن است تا خانواده ها، فرزندان خود را ترغیب کنند تا برای ادامه تحصیل در مقاطعی که مورد نیاز  است،  در کشور حضور داشته باشند که این مسئله علاوه بر صرف جویی در زمان و هزینه، شرایط تحصیل و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را هم تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: رویکرد مطرح در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی این است که  بحث کارآفرینی و اشتغال آفرینی در رشته های مختلف مورد توجه قرار گرفته است تا فارغ التحصیلان به عنوان کارآفرین بتوانند در جامعه فعالیت کنند، در این زمینه به سمت ایجاد دانشگاه های کارآفرین در حرکت هستیم.

حسن زاده با تاکید بر همکاری جمعی افراد برای فراهم آوردن شرایط ارتقاء دانشگاه ها و بهبود وضعیت اقتصادی، یادآور شد: توجه به افزایش انگیزه دانشجویان برای تحصیل در رشته های مورد علاقه و بر اساس نیاز جامعه در داخل کشور و مشارکت خانواده ها در این زمینه از بروز مشکلات مختلف اجتماعی و فرهنگی هم پیشگیری می کند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت، هیچ فرد و شرکتی را در زمینه انتقال دانشجویان معتبر نمی داند، افزود: با توجه به شرایط کشور، هر گونه ادعا و بیانیه مبنی بر پیگیری و اعمال فشار در این زمینه، کذب است و وزارت بهداشت  هم صرفا بر اساس نفع و صلاح کشور، عمل خواهد کرد.

وی گفت: مردم به هیچ وجه به تبلیغات شرکت هایی که برای سودجویی بیانیه های بی پایه صادر می کنند توجه نداشته باشند و سرنوشت فرزندان خود را دچار تلاطم و آسیب نکنند.

به گزارش روابط  عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر حسن زاده عنوان کرد: ما باید شرایط را تسهیل کنیم تا فرزندان این مرز و بوم در رشته های مورد علاقه و بر حسب نیاز درکشور تحصیل کنند و با کسب مهارت ها و توانمندی لازم در مسیر پیشرفت جامعه گام بردارند.


کد مطلب: 59560

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59560/وزارت-بهداشت-هیچ-فرد-شرکتی-زمینه-انتقال-دانشجویان-معتبر-نمی-داند

میگنا
  https://www.migna.ir