کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرکز خانه روانشناسان منطقه ۵ کشور افتتاح شد

خبرگزاری برنا , 11 مرداد 1401 ساعت 8:03


با حضور جمع کثیری از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها، روانشناسان، مشاوران، وکلا و فارغ التحصیلان حوزه های روانشناسی، علوم اجتماعی، تربیتی و حقوقی، مسئولین کشوری و استانی و شهردار اصفهان، خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه منطقه ۵ کشور (استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری) در شهرک سلامت اصفهان افتتاح و رسما آغاز بکار کرد. 
 
دکتر کورش محمدی رئیس خانه روانشناسان منطقه ۵ کشور در سخنانی به تشریح اهداف این خانه پرداخت و بر ایجاد فرصت هم افزایی برای کارکردهای خانه با حضور همه اقشار تحصیلکرده جامعه تاکید نمود.
وی اهداف خانه ر‌وانشناسان‌را در چند محور ذیل اعلام‌ نمود
ارتقای سلامت روان جامعه برای ایجاد جامعه ای سالم
تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیبهای اجتماعی
ارتقاء مهارتهای فردی و اجتماعی 
ارتقاء دانش تخصصی مشاوران، مددکاران و متخصصین حوزه روانشناسی و حقوقی
آموزشهای اجتماعی مبتنی بر معنویت و اخلاق شهروندی 
ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی 
تربیت نیروی ماهر و متخصص و ایجاد فرصت برای فعالیت جوانان تحصیلکرده
ایجاد پل ارتباطی بین دانشجویان و اساتید و فعالان دانشگاهی با حوزه مشاوره جامعه در جهت توانمند سازی نیروهای تحصیلکرده جامعه

در ادامه این مراسم شهردار اصفهان  دکتر قاسم زاده که خود از روانشناسان صاحب اثر می باشد، در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت خانه روانشناسان در راستای رفع مشکلات اجتماعی و روانی جامعه به تشریح  موضوع هویت اجتماعی و آسیب شناسی  آن از منظر علمی پرداخت و توجه روانشناسان، متخصصان و فعالان دانشگاهی را به مطالعه علمی و برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات و موانع شکل گیری هویت نسل نوجوان جامعه ترغیب نمود. 
همچنین دکتر نصر  مدیر کل بهزیستی استان اصفهان نیزضمن گرامیداشت هفته بهزیستی وتامین اجتماعی به تشریح جایگاه ورسالت خانه روانشناسان و اهمیت مشارکت فعالان اجتماعی و قشر تحصیلکرده در حوزه روانشناسی پرداخت و سازمان بهزیستی را حامی بی قیدوشرط فعالیتهای علمی و تاثیر گذار در جهت رفع معضلات اجتماعی و روانی جامعه معرفی نمود.

درادامه دکتر محمدابراهیم مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی و رئیس خانه روانشناسان ایران به تشریح اهداف وجایگاه این خانه در سطح کشور ومنطقه واثرات مثبت ومفید آن در ارتقاء و بهبود بهداشت روان جامعه و نیز مزایای فرهنگی و اجتماعی فعالیتهای خانه برای کشور پرداخت و بر ایجاد تسهیلات لازم برای فرهنگ سازی و تقویت حرفه مشاوره و استفاده از ظرفیت جوانان تحصیلکرده دراین حوزه تاکید و متولیان امر را به رفع موانع اشتغال جوانان در حرفه مشاوره دعوت نمود. 

همچنین طی مراسمی دیگر با حضور محمدی رئیس منطقه ۵ کشور، دکتر کرمی رییس شورای سیاستگذاری منطقه، دکتر نصیری مدیر کل بهزیستی استان و مهندس نجفی شهردار شهرکرد، خانه روانشناسان، مشاوران و حرف یاورانه استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و آغاز بکار نمود.

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان کشور  خانه روان شناسان ، مشاوران و حرف یاورانه با هدف اعتلای جایگاه روان شناسی و مشاوره ای و ایجاد همبستگی و همدلی بیشتر میان همکاران محترم با طلیعه بهار 1396 از سوی دکتر ابراهیم مداحی بنیانگذار سازمان نظام روانشناسی ، راه اندازی و فعالیت خود را را آغاز کرده است.

این خانه در نظر دارد به دانشجویان و دانش آموختگان کلیه گرایش ها و مقاطع تحصیلی رشته های روان شناسی و مشاوره و دیگر حرفه های مرتبط از جمله روان پزشکی ، مددکاری اجتماعی ، روان پرستاری ، فیزیوتراپی ، گفتار درمانی و غیره خدمات آموزشی ، پژوهشی ، رفاهی و فرهنگی ارائه دهد
 


کد مطلب: 59578

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59578/مرکز-خانه-روانشناسان-منطقه-۵-کشور-افتتاح

میگنا
  https://www.migna.ir