پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
کد مطلب: 59586
۱

مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش با کمک سازمان سنجش امکان انجام مشاوره برای کنکوری ها را فراهم کرده‌اند

مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش با کمک سازمان سنجش امکان انجام مشاوره برای کنکوری ها را فراهم کرده‌اند
به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس با تأکید بر اینکه هرگونه مغایرت در معدل اعلامی به لغو قبولی در آزمون سراسری منجر می‌شود، گفت: داوطلبان باید نسبت به بررسی معدل درج شده در مدارک تحصیلی اقدام و عدد دقیق معدل را هنگام انتخاب رشته اصلاح نمایند البته انتخاب رشته نیز تا پایان زمان مشخص شده قابل ویرایش خواهد بود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته روز جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر می شود و زمان انتخاب رشته داوطلبان از عصر روز دوشنبه ۱۷ تا روز شنبه ۲۲ مرداد خواهد بود ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه فعال خواهد شد.

دکتر پورعباس افزود: داوطلبان سعی کنند شخصاً نسبت به ورود اطلاعات رشته‌های مورد نظر اقدام کنند و توصیه می‌شود این اقدام را به فرد دیگر یا متصدیان کافی نت‌ها واگذار نکنند زیرا مسئولیت انتخاب رشته منحصراً به عهده داوطلبان است و امکان جبران اشتباه انتخاب رشته در آزمون سال جاری فراهم نیست.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به سؤالات داوطلبان درباره مشاوره انتخاب رشته خاطرنشان کرد: داوطلبان دقت کنند هیچ مشاوره تضمینی در این زمینه وجود ندارد و همه انتخاب رشته‌ها بر اساس احتمال است زیرا انتخاب دیگر داوطلبان مشخص نیست. در این زمینه سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با هزینه کمتر از ۲۰ هزار تومان طراحی و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است. در این سامانه گروه‌های آزمایشی، سهمیه‌ها، درصد و رتبه داوطلب، فهرستی از رشته و دانشگاه‌های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و غیرانتفاعی با آخرین داده‌های سال‌های اخیر، مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این سامانه، مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش و برخی دانشگاه‌ها نیز با کمک سازمان سنجش امکان انجام مشاوره برای داوطلبان را فراهم کرده‌اند که این مشاوره‌ها نیز گران‌قیمت نیستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد نیز با کمک کارشناسان سازمان سنجش امکان ارائه مشاوره را فراهم کرده‌اند ولی لازم است بار دیگر تأکید کنیم هیچ مشاوره انتخاب رشته‌ای قائل تضمین نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تأکید کرد: پاسخگویی سازمان سنجش به داوطلبان به صورت غیر حضوری از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی و تلفنی است و هیچ درخواست و سؤالی در این زمینه بدون پاسخ نخواهد ماند لذا داوطلبان و والدین آنها حتی الامکان از هر گونه مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری نمایند
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.