شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۵
کد مطلب: 59608
۴
معرفی کتاب

طرح درس‌هايي براي آموزش تاب‌آوري به كودكان

باشگاه تاب آوری
به گزارش میگنا کتاب طرح درس هایی برای آموزش تاب آوری به کودکان توسط انتشارات ساوالان منتشر ودر اختیارعلاقه مندان قرار گرفته است.
این کتاب به نویسندگی  لين نامكا  و توسط دکتر مژگان قاجاریه ، دکترمریم عزیزی و دکترسیروس عالی پور ترجمه شده است .
این کتاب شامل طرح درس هایی برای آموزش تاب آوری به کودکان است. در این طرح درس ها، مجموعه ای از مهارت ها با استفاده از استعاره ها، فعالیت ها و کلمه ها یا واژگان جذاب تکرار می شوند. روش متفاوت ارائه مفهوم و انجام فعالیت های مختلف و متفاوت از جمله مزایای این کتاب است که می تواند در بیان معنای واقعی مفاهیم و یادگیری آن ها مؤثر واقع شود.
علاوه بر کودکان، بزرگترها نیز می توانند از ایده های این کتاب استفاده کنند، چرا که اعتبار و صحت مفاهیم روان شناسی، صرف نظر از سن یادگیرنده، به قوت خود باقی است.

این کتاب شامل دو بخش است؛ بخش اول شامل مبانی نظری و مطالب مفید و ارزشمندی در زمینه دلیل موفقیت و عدم موفقیت کودکان، جنبش روان شناسی مثبت، واکسینه شدن در برابر استرس، آموزش ذهنیت رشد یافته، فرآیند تمجید، تغییر پذیری مغزهای کوچک، رابطه ضربه روانی و تأثیر آن بر سلامت روان کودکان و … می باشد. بخش دوم کتاب نیز شامل طرح درس هایی برای آموزش تاب آوری به کودکان است. هر یک از این طرح درس ها دارای عنوان، هدف، گفتگو و فعالیت است.

طرح درس یا سناریوی آموزشی بر لزوم استفاده از سازمان‌دهی در امر یاددهی و یادگیری تأکید دارد. طرح درس یک برنامه یا یک چهارچوب منظم و سازماندهی شده است. که معلم آن را طرح ریزی می کند. تا فرایند تدریس و آموزش را هدفمندانه شروع کند، با نظم پیش ببرد و به موقع، به پایان برساند.
طرح درس همانند یک نقشه راه می ماند که مسیر تدریس را مشخص می کند. همچنین طرح درس به شکل امروزی آن توسط روانشناسان برجسته حوزه آموزش و پرورش شکل گرفته است . نظریات آنان تا به امروز نیز مدنظر برنامه‌ریزان و هدف‌گذاران آموزشی و دست‌اندرکاران آنان در سطح جهان قرار می‌گیرد. در کشور ما نیز موضوع تنظیم طرحی درس حدوداً به دهه‌های اخیر بازمی‌گردد. در واقع، نظام آموزشی کشور لزوم استفاده از این طرح را به عنوان ابزاری کارآمد در زمینه تکنولوژی آموزشی و برای افزایش کیفیت آن مورد توجه قرار داد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند