جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۴
کد مطلب: 59636
۲

مرگ سالانه ۹ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به اختلالات عصبی

مرگ سالانه ۹ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به اختلالات عصبی
سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه ‌شنبه) با انتشار گزارشی در مورد بهینه سازی سلامت مغز در تمام طول عمر اعلام کرد یک نفر از هر سه نفر در مقطعی از زندگی به نوعی از اختلال عصبی دچار می‌ شود که علت اصلی ناتوانی و دومین علت مرگ به حساب می آید.
سالانه تقریبا ۹ میلیون نفر بر اثر ابتلا به اختلالات عصبی از جمله سکته مغزی، میگرن، زوال عقل و مننژیت جان خود را از دست می دهند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: سلامت مغز یک مفهوم در حال تکامل است که نه تنها در حیطه سلامت و بهداشت بلکه به طور کلی در جامعه مورد بحث قرار می گیرد.

دکتر رن مینگهویی از سازمان جهانی بهداشت گفت: مغز تا حد زیادی پیچیده ‌ترین عضو بدن انسان است که به ما امکان می‌دهد حس، احساس، فکر، حرکت و تعامل با دنیای اطراف خود داشته باشیم. مغز همچنین به تنظیم و تاثیرگذاری روی بسیاری از عملکردهای اصلی بدن از جمله عملکردهای قلبی-عروقی، تنفسی، غدد درون ریز و سیستم ایمنی کمک می کند.

وی افزود: از همان ابتدای بارداری عوامل متعددی می ‌توانند بر سلامت مغز تاثیر بگذارند. این عوامل می‌ توانند خطرات بزرگی برای مغز ایجاد کنند که منجر به بار بیماری‌های جهانی و ناتوانی شود. به طور مثال، سازمان جهانی بهداشت گزارش داده که ۴۳ درصد از کودکان زیر پنج سال در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​- نزدیک به ۲۵۰ میلیون پسر و دختر - به دلیل فقر شدید و توقف رشد، پتانسیل رشد خود را از دست می‌دهند که منجر به خسارات مالی می‌شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: پرداختن به این عوامل تعیین کننده فواید متعددی به همراه خواهد داشت که کاهش میزان بسیاری از بیماری های مزمن مانند مشکلات عصبی، روانی و مصرف مواد از جمله آنهاست. همچنین منجر به بهبود کیفیت زندگی و مزایای اجتماعی و اقتصادی متعدد می شود که به رفاه بیشتر و به پیشرفت جامعه کمک می کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.