کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه اول کنکور هم اگر انتخاب رشته نکند در دانشگاه قبول نخواهد شد

با انتخاب های هوشمند در دام مافیای کنکور نخواهید افتاد

21 مرداد 1401 ساعت 8:59

یک مشاور کنکور گفت: داوطلبان در انتخاب رشته باید به علایق توجه کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.


انتخاب رشته حساس ترین مرحله سرنوشت ساز برای تمام داوطلبان کنکوری است؛ چرا که ملاک آینده افراد در جذب بازار کار خواهد بود و هر اشتباهی در آن می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
 
خیلی از خانواده ها در این زمان استرس های زیادی دارند و احتمال دارد که برای سرکوب کردن اضطراب خود به هر مشاوری روی بیاورند؛ اما مهم ترین کار قبل از انتخاب رشته، پیدا کردن مشاوران منطقی و با تجربه است تا در دام افراد سودجو نیفتید و پول و وقتتان هم هدر نرود.

در ادامه تکنیک های طلایی انتخاب رشته را جهت آسایش خاطرتان با شما در میان خواهیم گذاشت تا پس از اعلام نتایج به انتخاب دلخواهتان دست یابید.

شروین مسیح گفت: انتخاب رشته به معنی انتخاب آینده است. داوطلبان هر چه رتبه بهتری داشته باشند، گزینه های بیشتری را می توانند برگزینند.

او افزود: داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید حتما علاقه را در نظر بگیرند، اگر رتبه خوبی کسب نکرده باشیم هم نباید از علاقه چشم پوشی کنیم؛ بلکه محدودیت های انتخاب رشته بیشتر خواهند شد.

در انتخاب رشته محدودیت ها حذف شده اند
این مشاور تخصصی کنکور اضافه کرد: در زمینه انتخاب رشته با دقت بیشتری باید عمل کنیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم. در سال های اخیر تعداد انتخاب هایی که دانش آموزان می توانند برای ورود به دانشگاه انجام دهند، بسیار زیاد شده و این موضوع باعث شده است تا محدودیت در انتخاب ها کم شود و تعداد و علایق محوری افزایش یابد.

مسیح تاکید کرد: اگر تعداد انتخاب رشته محدود بود، نمی توانستیم علایق را درج کنیم و نتیجه ای که باعث می شد آینده ای درخشان داشته باشیم، کاهش می یافت و با افزایش انتخاب ها محدودیت ها کاهش یابند.

علایق در انتخاب رشته حتما درج شود
او با بیان این که در انتخاب رشته باید علاقه درج شود، تاکید کرد: انتخاب رشته دارای ۳ رکن اصلی علاقه، محل تحصیل و در نهایت رتبه داوطلب کنکوری است که باید متناسب با آن ها برنامه ریزی شود.

مسیح بیان کرد: داوطلبان باید در ابتدا رشته های دلخواه خود را شناسایی کرده و سپس دانشگاه و شهرستان محل تحصیل را انتخاب کنند و بعد این دو مورد با توجه به رتبه کسب شده باید ببینیم که آیا می توانیم رشته های دلخواه خویش را بیشتر در برنامه کاری قرار دهیم یا خیر؟ یعنی، باید آن ها را محدود کرده و به واقعیت ها هم توجه کنیم.

داوطلبان کنکوری شناسایی رشته ها را در اولویت قرار دهند
این مشاور تخصصی کنکور افزود: انتخاب رشته بر اساس علاقه نباید محدودیتی برای افراد ایجاد کند؛ چرا که باید با رشته های مختلف آشنا شویم. شاید، اسم و کاربرد رشته ای را ندانیم و علاقه ای هم به آن نداشته باشیم؛ بنابراین اطلاع پیدا کردن از رشته ها و شناسایی آن ها اولویت شماره یک داوطلبان باید باشد.

از افراد با تجربه کمک بگیرید
مسیح بیان کرد: مطالعات میدانی انتخاب رشته برای داوطلبان شامل کاربردها و خروجی های کار است و باید حتما از افرادی که در آن رشته ها تحصیل کرده اند، مشورت بگیرید تا بتوانید در دوران دانشگاه موفق باشید.

انتخاب رشته های هوشمند، اساس کار کنکوری ها
عبدالرسول پورعباس گفت: داوطلبان نباید پس از اعلام نتایج کنکور برای انتخاب رشته فریب مشاوران زرد را بخورند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: رتبه اول کنکور هم اگر انتخاب رشته نکند در دانشگاه قبول نخواهد شد؛ بنابراین انتخاب‌های هوشمند کمک کننده قبولی داوطلبان در مراکز آموزش عالی کشور هستند.

او بیان کرد: رقابت داوطلبان رشته تجربی و انسانی در رشته‌های خاص مشاهده می‌شود و اگر کسی در رتبه بندی مقام نیاورد، به هیچ عنوان قبول نخواهد شد؛ بنابراین کنکوری‌ها در زمان انتخاب رشته به هیچ عنوان نباید گول افراد سود جو را بخورند.



گزارش از نادیا عابد
باشگاه خبرنگاران جوان


کد مطلب: 59645

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59645/انتخاب-های-هوشمند-دام-مافیای-کنکور-نخواهید-افتاد

میگنا
  https://www.migna.ir