کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در این زمان‌ها زنان استرس کمتری دارند!

خبرگزاری برنا , 5 شهريور 1401 ساعت 10:54

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنان در روزهای تعطیل و آخر هفته دارای استرس کمتری هستند. در واقع پس از یک هفته کار طاقت فرسا در مدرسه یا خانه، اکثر مردم منتظر یک آخر هفته بدون استرس هستند.


تیمی از پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون، در مطالعات جدید خود دریافتند زنان در روزهای تعطیل و آخر هفته ها استرس کمتری را تجربه می کنند و این موضوع می تواند به بهبود خلق و خوی منفی و اختلالات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی کمک کند.

دکتر لینا بیگداچ، استادیار مطالعات سلامت و تندرستی، در این رابطه می‌ گوید: این موضوع بسیار مهم محسوب می شود زیرا مشخص است که زنان در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به ناراحتی‌ های روانی مانند اضطراب و افسردگی هستند.

به طور کلی زنان تمایل دارند چندین مسئولیت و کار را همزمان انجام دهند زیرا مغز آنها قادر به انجام این کار است، اما بدیهی است که این امر به ناراحتی روانی آنها می افزاید. بنابراین، دانستن اینکه استراحت ‌های مکرر ممکن است سلامت روانی آن‌ها را بهبود بخشد، ممکن است نیاز به استفاده از داروها را از بین ببرد.
 
در این میان عوامل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به ناراحتی روانی شود. مطالعات پیشین تیم مطالعاتی دکتر بیگداچ نشان داد که انتخاب های غذایی، روز کاری یا تعطیل هفته و آمادگی جسمانی فرد بر فعالیت هورمون استرس کورتیزول تأثیر می گذارد.

در این مطالعه، پژوهشگران شرایط ۴۸ دانشجوی کالج را دنبال کردند.

با توجه به تعطیلی روزهای یکشنبه در کشورهای غربی، محققان دریافتند روز چهارشنبه روز اوج احساس منفی و خلق و خوی بد است. بررسی این تیم مطالعاتی نشان داد این احساسات زمانی که فرد وقت بیشتری برای خود داشت مانند روزهای آخر هفته، از بین می رفتند.
 
نتایج این مطالعه نشان می دهد که یک استراحت کوتاه ممکن است برای افرادی که دچار بحران سلامت روان هستند معجزه کند. دکتر بیگداچ خاطرنشان می کند که استراحت می تواند به مدیریت استرس کمک کند و به طور بالقوه از ناراحتی های روانی آینده جلوگیری کند.


وی در این رابطه می ‌گوید: من خودم، به عنوان زنی که مسئولیت‌ های زیادی را بر عهده دارد، می ‌دانم استراحت های دوره ای و تفویض وظایف یا ایجاد اولویت ها گاهی اوقات کمک می کند تا شرایط بهتری داشته باشم شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله International Journal of Environmental Research and Public Health منتشر شده است.


کد مطلب: 59756

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59756/این-زمان-ها-زنان-استرس-کمتری

میگنا
  https://www.migna.ir