پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
کد مطلب: 59760
۰

تفاوت سبک مطالعه برای المپیاد‌ها با روش درس خواندن برای کنکور

تفاوت سبک مطالعه برای المپیاد‌ها با روش درس خواندن برای کنکور
سعید اسماعیل زاده، دارنده مدال طلای المپیاد نجوم و اختر گفت: سطح مسابقات امسال از سال گذشته بسیار بالاتر بود و شاید بتوان گفت المپیاد امسال از ۱۵ دوره گذشته شرایط دشوارتری داشت.
 
وی گفت: سوالات مسابقه در ۳ بخش مطرح شدند. بخش اول که تئوری بود، ۵۰ درصد نمره را تشکیل می‌داد. سیزده سوال در این بخش مطرح شد که ۳ سوال نمره بیشتری داشتند و سخت‌تر و طولانی‌تر بودند.

بخش دیگر، تحلیل داده‌ها بود که ۲۵ درصد نمره را شامل می‌شد. مقداری از آن شبیه به تئوری بود، اما با داده‌های متفاوت که باید تحلیل می‌کردیم و به نتایج درست می‌رسیدیم. بخش سوم نیز در ۲ بخش برگزار شد. رصد آسمان که به صورت عملی و تئوری برگزار شد.

در بخش تئوری امتحان بر روی کاغذ و اطلاعاتی درباره آسمان انجام شد.
بخش عملی نیز با تلسکوپ و به صورت عملی برگزار شد. البته به دلیل آن که در زمان برگزاری بخش عملی آسمان ابری بود؛ این امتحان در روز برگزار شد و با تلسکوپ در روز به سوالات جواب دادیم.

بخش اصلی که تمامی بچه‌ها خودشان را برای این مسابقات آماده می‌کنند، مسابقات دوره کشوری است. یعنی در سال‌های نهم و دهم تا سال یازدهم که مسابقات کشوری برگزار می‌شوند، بچه‌ها با درس خواندن خودشان را آماده مسابقات جهانی می‌کنند.

سبک درس خواندن برای این المپیاد‌ها نیز با روش درس خواندن برای کنکور تفاوت دارد. در این مسابقات سوالات تشریحی هستند و منبع مشخص نیست. باید کتاب‌هایی که به عنوان مثال در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند را بخوانیم و به این شکل جلو می‌رویم.

در این موفقیت تلاشی که خودم داشتم، بسیار مهم بود. البته جوی که میان همه ما ۱۰ نفر وجود داشت بسیار اهمیت داشت. به هرحال ما می‌دانستیم که تیم قوی هستیم و به همین دلیل تلاش مضاعفی بینمان وجود داشت.

البته تمام کمک‌هایی که خانواده ، دوستان و مربیان داشتند، بسیار تاثیر گذار بودند و باعث شد به چنین نتیجه مهم و افتخار آفرینی دست پیدا کنیم.

دارنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در پایان گفت: چیزی که در ذهن دارم این است که در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف حاضر شوم و بتوانم به این مسیری که در پیش گرفته ام، ادامه دهم و باز هم بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو