جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ / ۰۶:۳۵
کد مطلب: 59859
۳
مسئولیت اجتماعی و امور خیریه

حمایت از تحصیل کودکان محروم از پدر

معرفی بنیاد دانش
حمایت از تحصیل کودکان محروم از پدر
موسسه خیریه همیاران توسعه دانش تحت برند بنیاد دانش توسط جمعی از خیرین نیکوکار و اساتید دانشگاهی در زمینه حمایت و هدایت تحصیلی و همچنین توانمندسازی دانش آموزان کم برخوردار و محروم از نعمت پدر اما با استعداد در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسید.
این بنیاد با اخذ مجوز رسمی از وزارت کشور به شماره ۲۹۲۵۰ بعنوان یک موسسه خیریه ملی در استان های تهران، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و بوشهر فعالیت می‌کند.

وجوه تمایز
آنچه که بنیاد را در این راه متمایز می سازد، نهادینه کردن نگاه تخصصی به مقوله حمایت از کودکان کم برخوردار و محروم از نعمت پدر اما با استعداد تحصیلی بالا است.
نگاهی که می بایست مبری از هرگونه ترحم بوده و اعتماد به نفس و روحیه ی ارزشمند بودن را در دانش آموزان تحت پوشش خود تقویت کند. به همین جهت در اولین گام پس از گذراندن مراحل پذیرش، عنوان بورسیه را به دانش آموزان خود اعطا می کند تا در ابتدای راه حس مهم بودن را با ایشان همراه سازد.
در مراحل بعد نیز بنیاد با مدیریت صحیح هزینه از محل مقرری بورسیه، سعی در ایجاد ارزش افزوده برای وی داشته بطوری که با برنامه ریزی و کار کارشناسی دقیق، هزینه ای به مراتب بیش از مقدار وجوه دریافتی مقرر از همیار صرف حمایت آموزشی، معیشتی و درمانی برای بورسیه می شود.
حمایت تربیتی، مشاوره و خدمات روانشناختی
 
حمایت های مشاوره ای دانش‌آموزان بورسیه بنیاد دانش، گامی به سوی آینده موفق این افراد است. حمایت های مشاوره ای و تربیتی به مجموعه اقدامات حمایتی اطلاق می‌گردد که توسط بنیاد دانش به بورسیه‌ها و خانواده آن‌ها ارائه می گردد تا نسبت‌ به مراقبت از سلامت روح و روان خود اقدام نموده و ضمن حفظ و تقویت سلامت روان، از ایجاد مانع برای ادامه تحصیل بورسیه‌ها جلوگیری نمایند تا بورسیه‌ها به رشد لازم دست‌یافته و بتوانند در موقعیت‌های مختلف نقشی مناسب ایفا کنند. سلامت روان شامل احساسات، شرایط روان‌شناختی و بهبود اجتماعی است. این خدمات با تکیه بر منشور اخلاقی و سیاست های رفتاری موسسه بنیاد دانش به بورسیه ها ارائه می شود. 

برخی از مهم‌ترین خدمات مشاوره و تربیتی بنیاد دانش عبارتند از:
  • انجام تست های استعدادسنجی
    مشاوره روانشناسی فردی و خانوادگی
    برگزاری کارگاه های آموزش مهارت زندگی مخصوص بورسیه ها
    برگزاری کارگاه های آموزش مهارت زندگی مخصوص مادران
    برگزاری جشن های تولد مخصوص بورسیه ها و اهدای کادو به آن ها
    اشاعه فرهنگ کتابخوانی و پادکست بر مبنای آموزش اصول اخلاقی و بالا بردن سطح آگاهی بورسیه ها 
 
دانش آموزانی که پدر را از دست می‌دهند ویا بد سرپرست می باشند، معمولاً نیازمند حمایت‌ها در زمینه های تربیتی و مشاوره ای هستند. این یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات بنیاد دانش است که درنتیجه باعث می‌شود که بورسیه‌ها و خانواده‌هایشان بتوانند در مسائل  مشاوره‌ای، تربیتی و فرهنگی از محل بودجه مسئولیت اجتماعی سازمان‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین خدمات حمایتی بنیاد دانش عبارت‌اند از:
 
  •  ارائه مشاوره های آموزشی و روانشناسی به بورسیه های بنیاد 
    برگزاری جلسات مشاوره گروهی آنلاین و راهبری کانال‌های ارتباطی ویژه مادران بورسیه ها توسط ومشاورین حاذق با هدف تسکین آلام آن‌ها و آگاهی رسانی در جهت مدیریت خانواده
    برگزاری اردوهای تربیتی ویژه بورسیه ها و خانواده های آنها 
    برگزاری کارگاه های مختلف مشاوره ای- روانشناسی ویژه بورسیه ها و خانواده های آنها  
 

اصول اخلاقی موسسه بنیاد دانش 
 
التزام و اجرای منشور اخلاقی بنیاد دانش، در عرصه عمل، یک باید بسیار مهم برای همه ارکان مختلف بنیاد دانش است. ما به این منشور اخلاقی به‌ عنوان یک مدل برای سایر خیریه‌ها در ایران می‌نگریم.
اعضا و کارکنان بنیاد دانش به‌منظور تکریم، همکاری و تلاش برای جلب رضایت مخاطبان بر اصول اخلاقی زیر، هم‌پیمان و استوار خواهند بود:
 
1.رفتار انسانی 
ما معتقدیم عبودیت، تهذیب نفس و تربیت انسانی، محور اصلی توسعه و رشد بشریت بوده و رستگاری و سعادت را در نزدیکی به خداوند و مراعات اصول و تعالیم روح‌بخش دین مبین اسلام می‌دانیم و در این راستا حفظ شئونات اسلامی، اخلاقی و وارستگی ظاهری در عرصه فعالیت‌های بنیاد را مقدم می‌شماریم.
2.التزام به قانون 
ما خود را نسبت به انجام وظایف مبتنی بر رعایت موازین و مقررات قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای ملزم می‌دانیم. 
3.خدمت به مردم
فعالیت‌ها، برگرفته از اصول علمی و اخلاق حرفه ای اعم از تکریم مخاطب، صداقت، تعامل، شفافیت، امانت‌داری، انصاف و بی‌طرفی است. ما تمام تلاش خود را بر خدمت به جامعه و پاسخگویی متمرکز می‌نماییم.
4.حرفه گرایی
ما همواره برای افزایش آموخته‌ها و بهبود نگرش به پرورش مهارت‌های خویش می‌کوشیم و در همه زمینه‌ها خلاقیت و نوآوری را به‌عنوان یکی از اصول اساسی سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و حضور مؤثر و باکیفیت را مستلزم آموزش مستمر، تحقیق و برنامه‌ریزی می‌دانیم.
5.شفافیت
ما اعتقاد داریم فعالیت در حوزه خیریه ها، حرفه‌ای است که نیاز دارد فعالیت‌های خود را به‌صورت آشکارا و در فضای باز، بدون ابهام انجام دهد تا سیاست‌های عمومی، تغییرات و اقدامات عمده به‌طور شفاف در اختیار مخاطبان قرار گیرد که این امر سبب افزایش اعتماد عمومی نیز می‌شود.
6.رازداری 
ما اعضا و کارکنان بنیاد دانش به‌منظور افزایش اعتماد عمومی، رازداری را در رأس فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم.
7.مشارکت گرایی 
ما اعضا و کارکنان بنیاد دانش به مشارکت سازنده مخاطبان در پیشبرد اهداف و بهینه‌سازی فعالیت‌های حرفه‌ای احترام می‌گذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی