جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - 9 Dec 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۰
کد مطلب: 59908
۱

مکمل ها، اکسیر جوانی نیستند

به گزارش ساینس، دانشمندان بیمارستان بریگهام در ماساچوست آمریکا با بررسی وضعیت 25000 زن بالای 50 سال به مدت 5 سال از 50 ایالت آمریکا به این نتایج دست یافتند که مکمل ها نمی توانند اکسیر جوانی باشند.

بنا بر آزمایش های انجام شده  سه چهارم از زنان مکمل ها را یک بار در روز مصرف می کردند، در حالی که یک چهارم از آنها استفاده نمی کردند. اما نتایج نشان داد که تفاوت معنا داری در روند پیری و شرایط جسمانی  بین گروه ها پدید نیامد.

دکتر "آریلا اورکابی"، متخصص پیری که این مطالعه را رهبری  می کند در این ارتباط بیان کرد،  قرص‌های «غیر ضروری» نباید برای بیماران سالم تجویز شوند. این متخصص پیشنهاد کرد که ورزش منظم و رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار موثرتر از مکمل های ویتامین برای مقابله با پیری بوده و موثرترند.

این مطالعه نشان می‌دهد مصرف روزانه قرص‌های ویتامین D3 و اسیدهای چرب امگا 3 مانع از بروز التهاب و ضعیف شدن افراد مسن نمی‌شود.

فروشندگان داروهای گیاهی استدلال می کنند که مکمل ها - که توسط یک صنعت 1.05 میلیارد دلاری فروخته می شوند - می توانند به کاهش التهاب و کاهش از دست دادن عضلانی مرتبط با افزایش سن کمک کنند که این خطرات کلیدی برای ضعف جسمانی بشر است.


تاثیر تبلیغات
دکتر "آریلا اورکابی"، متخصص سالمندی افزود: «ما باید قرص‌های غیر ضروری را حذف و در عوض عادات سبک زندگی سالم را ترویج کنیم. ورزش منظم و رژیم غذایی مدیترانه ای استراتژی های اثبات شده ای برای پیشگیری از ضعف جسمانی در روند پیری هستند و  و به همین دلیل باید افراد مسن به این سبک زندگی تشویق شوند گرچه تبلیغات گسترده مکمل های ویتامینه سود کلانی برای شرکت های دارویی تولید کننده در پی دارد و همواره تلاش می کند تا مردم را به خوردن این مکمل ها برای جلوگیری از پیری تشویق کند اما حقیقت چیز دیگری است.

دکتر" جوآن منسون" ، اپیدمیولوژیست نیز که در این تحقیق شرکت داشت، افزود: این یافته های جدید VITAL یادآور مهمی است که مکمل های غذایی قرص های معجزه آسا یا اکسیر جوانی نیستند.


یک رژیم غذایی متعادل چگونه باید باشد؟
طبق گفته وزارت بهداشت انگلیس، وعده های غذایی باید بر اساس یک رژیم خاص مواد غذایی صورت گیرد با استفاده از ااین رژیم و انجام ورزش و تحرک روزانه قادر خواهید بود بر روند پیری تاثیر گذار باشید  بر اساسا توصیه این مرکز روزانه رژیم غذایی خود را اینگون تنظیم کنید.
• سیب زمینی، نان، برنج، ماکارونی یا سایر کربوهیدرات های نشاسته ای باشد که در حالت ایده آل غلات کامل است.

• هر روز حداقل 5 وعده از انواع میوه و سبزیجات بخورید. همه میوه ها و سبزیجات تازه، منجمد، خشک و کنسرو شده به حساب می آیند.
• وعده های غذایی را بر اساس سیب زمینی، نان، برنج، ماکارونی یا سایر کربوهیدرات های نشاسته ای، ایده آل غلات کامل تهیه کنید.
• 30 گرم فیبر در روز: این مانند خوردن همه موارد زیر است: 5 وعده میوه و سبزیجات، 2 بیسکویت غلات سبوس دار، 2 برش ضخیم نان سبوس دار و سیب زمینی پخته بزرگ با پوست.
• برخی از لبنیات یا لبنیات جایگزین (مانند نوشیدنی های سویا) انتخاب شده گزینه های کم چربی و قند کمتر داشته باشید.
• مقداری لوبیا، حبوبات، ماهی، تخم مرغ، گوشت و سایر پروتئین ها (از جمله 2 وعده ماهی در هفته که یکی از آنها باید روغنی باشد) بخورید.
• روغن های غیر اشباع و اسپرید را انتخاب کنید و در مقادیر کم مصرف کنید.
• 6-8 فنجان/لیوان آب در روز بنوشید.
• بزرگسالان باید کمتر از 6 گرم نمک و 20 گرم چربی اشباع شده برای زنان یا 30 گرم برای مردان در روز داشته باشند.
با این  منوی غذایی می توانید روند پیری را در خود کاهش دهید.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
چرا خودشیفته‌ها جذب نظریه‌های توطئه می‌شوند؟
سندروم داون چیست؟
استاد احمد صافی پدر مشاوره در آموزش و پرورش درگذشت+عکس
۳ کاری که در آستانه خشمگین شدن و از کوره در رفتن می‌توانید برای پرهیز از آن انجام بدهید
وقتی بزرگسالان هم مانند کودکان بیش‌فعال می‌شوند
علائم و راهکارهای کنترل اختلال نارسا خوانی
این ۹ نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است
پنج توصیه کلیدی برای مهار ترس در کودکان
تفاوت‌های علایم افسردگی در زنان و مردان
ازدواج سفید نه، هم‌باش‌های سیاه!
منشاء تعارض در روابط زناشویی و راه‌حل‌های کلیدی جهت مدیریت آن
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند