سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۶
کد مطلب: 59933
۶
۳

بیشترین مشکل سازمان نظام روانشناسی از بی خاصیتی و ناکار آمدی و سو مدیریت شورای مرکزی است

بیشترین مشکل سازمان نظام روانشناسی از بی خاصیتی و ناکار آمدی و سو مدیریت شورای مرکزی است
به گزارش خبرگزاری فارس،ناصر صبحی قراملکی، از بازرسان سازمان نظام روانشناسی دوره چهارم در نشست خبری گفت: این سازمان غیر دولتی است اما از لحاظ اجرایی آسیب هایی دارد. این سازمان دارای ارکان شش‌گانه است که بالاترین آن مجمع عمومی است و باید سالانه تشکیل شود اما متاسفانه همکاران ما ۱۸ سال مجمع عمومی را برگزار نکردند.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ درخواست داشتیم تا برگزار شود و بالاخره موفق شدیم در ۱۳ خرداد سال گذشته این مجمع را برگزار کردیم.

قراملکی افزود: با توجه به مکاتبات مکرر و قانون باید تا تیرماه امسال گزارش حسابرسی اعلام شود اما هنوز اعلام نشده و قرار بود تا شهریور مجمع عمومی سازمان برگزار شود.

بازرس سازمان نظام روانشناسی تصریح کرد: برای ما جای سوال است که همکاران ما در سازمان چرا قانونمند و اخلاق محور نیستند و چرا هرروز تضییع حقوق همکاران بیشتر می شود.

وی یادآور شد:رکن دوم شورای مرکزی است که به وظایف خود عمل نکرده و مصوباتی را مصوب و اجرا کرده که خلاف قانون است و اسناد در دبیرخانه بازرسی سازمان موجود است.

صبحی با بیان اینکه طبق قانون روان شناس کسی است که حداقل باید کارشناس ارشد دانشگاههای وزارت علوم و بهداشت را داشته باشد، متذکر شد: اما متاسفانه شورای مرکزی گفت به افراد دارای لیسانس غیر مرتبط مجوز نمی دهیم که این خلاف قانون است و می تواند با یک آزمون به این افراد نیز مجوز بدهد اما آنچه هست اینکه این قانون‌ نیز بخوبی اجرا نمی شود.

همچنین گفتند اسامی سوم روانشناسان نماها اعلام می شود؛حال این سوال است که آیا افراد غیر روانشناس دارای پروانه نیز داریم که حالا مشخص می شود داریم؛مانند افراد و مراکزی که فافد مجوز هستند.


وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر عضو این سازمان هستند اما از این تعداد تنها ۸ هزار نفر دارای مجوز هستند،گفت: حال چرا روانشناس زرد می تواند مجوز بگیرد اما روانشناس واقعی نمی تواند.

این بازرس سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد مشکل سازمان از بی خاصیتی و ناکار آمدی و سو مدیریت شورای مرکزی است.

قراملکی با بیان اینکه رکن دیگر سازمان جلوگیری از تخلفات صنفی است که به معاونت تقلیل داده شده، افزود: رکن دیگر صلاحیت عمومی در کمیسیونهاست که آن را شورای مرکزی مشخص می کند؛ به افراد دیگر حکم می دهند اما در هنگام حضور در کمیسیون افراد دیگری می روند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اعضا در شورای مناطق از استان تهران هستند،گفت: اما این شورای استان تهران۲۰ سال است که تشکیل نمی شود.

قراملکی با اشاره به رکن هیات بازرسان در سازمان نظام روانشناسی به عنوان اهرم اجرای مجمع عمومی است،بیان کرد: وظیفه ما نظارت برکل سازمان است اما اکنون عدم همکاری با ما و پنهان کاری وجود دارد.

این بازرس با اشاره به اینکه در سال جاری شورای مرکزی فقط دو جلسه قانونی در ۱۹ اردیبهشت و ۱۰ مرداد برگزار کرده در پاسخ به پرسش فارس ابراز کرد: طبق قانون باید به روانشناس و مشاور مورد تایید مجوز داده شود اما متاسفانه بررسی ها نشان می دهد و اسنادی داریم که افراد غیرروان شناس و غیرمشاور نیز فعال هستند اما پروانه فعالیت ندارند.

وی با اشاره به فرایند بسیار طولانی اعطای پروانه به ۳۲ هزار نفر،گفت: این مدت از یک روز تا ۱۲ سال ادامه دارد و افراد در نوبت دریافت مجوز و پروانه هستند.

قراملکی با بیان اینکه برای اعطای سریع پروانه به این ۳۲ هزار بدون مجوز برنامه داریم، افزود: راه حل ما این است که ظرف دو سال می توانیم به همه افراد مجوز بدهیم.

وی با بیان اینکه از این ۳۲ هزار نفر بخشی فعالیت دارند و برخی در زیر مجموعه فرد دیگر فعالیت دارند، ابراز کرد: ما با پول خودمان مافیای ۱۸ ساله در سازمان را زمین زدیم اما اعضای سازمان درد معیشت دارند و همکاری در این خصوص نمی کنند.

این بازرس اضافه کرد: این موضوعات را به رئیس جمهور و ...اعلام کردیم اما از طریق لابیگری این اقدامات خنثی شده و به صراحت می گوییم تنها سازمانی که به شفافیت و عدالت کمک کرده است سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

این بازرس عنوان کرد: ۲سال انتخابات شورای مرکزی و بازرسی، ۷سال انتخابات استان‌ها و حدود ۲۰ سال انتخابات شورای استان تهران برگزار نمی شود.

وی تاکید کرد: تا این لحظه هیچ مستندی که نشان دهد چقدر سازمان در آمد دارد از سوی سازمان به ما گفته نشده اما آنچه رصد کردیم این است که ورودی و خروجی های سازمان باهم نمی خواند.

جواد خلعتبری عضو دیگر بازرسان سازمان نظام روانشناسی گفت: گلایه ما این است که هرچقدر تلاش کردیم باز مجمع عمومی پس از ۱۸ سال به شیوه خاصی برگزار شد.

گفته می شود بازرسان باید در همه جلسات باشند اما دعوت نیز مهندسی شده است.

وی با بیان اینکه بازرسان می توانند تخلفات را گزارش کنند و حتی می تواند انحلال شورای مرکزی را در مجمع عمومی اعلام کنند، بیان داشت: تلاش اینها بر حذف ما بازرسان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
تا فساد کلی ریشه کن نشود همه جا را فساد میگیرد آب از چشمه گل آلود است .
Sahar
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً چندین سال است که پشت درهای اتاق مصاحبه مانده اسم و بلاتکلیف هستیم نمیدانیم کی زمان مصاحبه ما فرا می رسد. همین امر باعث مشکلات زیادی میشود که نمونه ای از آن همین روانشناس نماها هستند که مشغول به کارند، جهت تسهیل روند پروانه کار باید اقداماتی صورت گیرد اینهمه سال انتظار کشیدیم و هیچ خبری از زمان مصاحبه های ما نیست......
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر حاتمی هم گفتن میخوان یه آزمون جامع به جای صف طولانی کمیسیون بذارن این آزمون چی شد
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت