سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۱
کد مطلب: 59968
۴

بحران 40 سالگی به این عضو بدن آسیب وارد می‌کند

بحران 40 سالگی به این عضو بدن آسیب وارد می‌کند
تا به حال از خود پرسیده اید که اگر بینایی خود را از دست بدهید بیشتر از همه دلتنگ دیدن چه چیزی می شوید؟ بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی، مشخص شد که بیشتر افراد دلشان برای دیدن فرزندانشان (۲۶%)، صحنه های طبیعت (۲۳%)، حیوانات خانگی (۲۲%) و برنامه های تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه خود (۱۵%) تنگ می شود.

هنگامی که از این افراد پرسیده شد که کدام یک از حواس پنجگانه برای آنها مهم تر است، بینایی با ۷۷ درصد آرا در صدر فهرست قرار گرفته و حواس دیگر مانند شنوایی (۱۴٪)، لمس کردن (۶٪)، بویایی (۲٪) و چشایی (۱٪) بسیار عقب تر بودند.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که ۶۵ درصد آرزو دارند از چشمان خود مراقبت بهتری داشته باشند، در حالی که ۵۸ درصد دیگر احساس می کنند که داشتن حس بینایی بدیهی است.

این مطالعه همچنین نشان داد که افراد معمولی ابتدا در ۳۹ سالگی نگران بینایی خود می شوند. اگرچه ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان بینایی خود را خوب ارزیابی می کنند، اما اکثر آنها مراقبت از چشمان خود را آسان می دانند (۶۲٪)، زیرا آنها به بینایی خود اهمیت داده و به یک چشم پزشک خوب مراجعه و از یک برنامه روزانه مناسب پیروی می کنند.

طی این مطالعه مشخص شد بیشتر افراد هر ۱۵ ماه یکبار به چشم پزشک مراجعه کرده و ۴۵ درصد نیز معتقدند که مراجعه سالانه به چشم پزشک «بسیار مهم» است و در پنج سال گذشته به طور متوسط چهار بار به چشم پزشک مراجعه کرده اند.

در خاتمه گفتنی است از ۷۲ درصد از پاسخ دهندگانی که هرگز تحت عمل لیزیک قرار نگرفته اند، ۴۳ درصد اعلام کردند که اگر بینایی آنها کم شده باشد، از انجام این کار نمی ترسند. در مقایسه، ۳۵ درصد برای انجام این عمل ابراز تردید داشتند.

لیزیک یکی از روش های انتخابی است که امروزه مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شده است که ایمن و موثر با سطح بالایی از رضایت بیمار است. خوشبختانه عمل لیزیک دردناک نبوده و عوارض در طول این عمل بسیار نادر است.


مترجم: مولود یوسفی
منبع: studyfinds
مرجع : سیناپرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.