سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۷
کد مطلب: 60012
۱۵

معرفی خانه تاب آوری ایران

اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور
معرفی خانه تاب آوری ایران
مدیر و موسس خانه تاب آوری محمدرضا مقدسی است .
خانه تاب آوری آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی است.خانه تاب آوری یا home of resiliency به همت محمدرضا مقدسی تاسیس و توسط مهندس فضل اله رنجبر فرماندار وقت کرمانشاه رونمایی شد واین پایگاه اینترنتی در آدرس resiliency.ir بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، این مراسم با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه، فعالان عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان حوزه مختلف سلامت روان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رنجبر اظهار کرد: تاب آوری از آن دسته مفاهیمی است که متضمن سلامت روانی، پویایی و امید در جامعه است.
وی تاکید کرد: فرمانداری کرمانشاه در راستای جلب روز افزون مشارکت ها و فعالیت های مردمی در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عزم جزم دارد.
در ادامه مدیر و موسس خانه تاب آوری بعنوان آدرس اختصاصی تاب آوری در اینترنت فارسی گفت : این سایت هدف از تشکیل این سایت را کمک به بهبود ارتقا سلامت همچنین اجتماعی کردن بحث تاب آوری و شناخت در کنار آن تنویر بیشتر افکار عمومی با مسایل روانشناختی عنوان کرد.
آنچه در بالا آمد متن خبری است که در تیرماه 1394 توسط خبرگزاری کار ایران در خصوص رونمایی سایت تاب آوری درج شده است. در آن هنگام تاسیس و رو نمایی خانه تاب آوری ایران، اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور در کرمانشاه مورد توجه خبرگزاری ها و رسانه های مختلف نیز قرار گرفت که نمونه هایی از آن در همین گزارش مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
اولین سایت تاب آوری روانشناختی کشور رونمایی شد این تیتر منتخب خبرگزاری ایلنا برای خانه تاب آوری بود، در همین ارتباط باشگاه خبرنگاران جوان نیز به نقل از مدیر و موسس اولین وبسایت تاب آوری كشور در سایت تاب آوری و لزوم راه اندازی آن نوشته است : تاب آوری در واقع رویکرد یا سازه ای است که نقش مهمی در بالا بردن توان مقابله افراد با عوامل آسیب رسان مثل آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
سایر رسانه ها نیز از جمله خبرگزاری ایسنا و خبرآنلاین نیز نسبت به آغاز بکار خانه تاب آوری توجه نشان دادند.
و اما تاسیس خانه تاب آوری  در سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر هم بازتاب پیدا کرد به گونه ای که علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ( وقت کرمانشاه ) تاب آوری را یك سازه روانشناختی حائز اهمیت در رویكرد پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: با ‏تاسیس این پایگاه اینترنتی از توانمندی و تجربه فعالان این حوزه جهت پیشبرد رویكرد پیشگیری از ‏اعتیاد بهره مند خواهیم شد.

به لطف توانمندی فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد استان این سایت برای اولین بار درایران و ‏به زبان فارسی در استان كرمانشاه تاسیس و رونمایی شد. امروز پس از گذشت چندین سال از تاسیس این سایت مقوله تاب آوری در کشور عزیزمان بیش از پیش معرفی وعلاقه مندان زیادی پیدا کرده است.
از محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری علاوه بر برنامه های متعدد رادیویی و تلویزیونی که هر از گاهی مورد تقدیر نیز واقع شده است و هزاران نفرساعت تدرس و تسهیلگری تاب آوری تاکنون به یادگار مانده است .
شورای نویسندگان و مترجمین خانه تاب آوری نیز علاوه بر انتشار دهها یادداشت تخصصی موفق شده اند حدود چهل عنوان کتاب تخصصی در حوزه تاب آوری را ترجمه و در اختیارعلاقه مندان قرار دهند که این روند هم اکنون در رسانه سلامت روان کشور نیز ادامه دارد.
لازم به ذکراست اولین سازمان مردم نهاد و تنها تشکل مردمی و مرکز تاب آوری کشور به شماره ثبت 1273 وزارت کشور نیز توسط محمدرضا مقدسی به نمایندگی از هیات موسس به ثبت رسیده است.
نکته پایانی اینکه محمدرضا مقدسی در گفتگویی اختصاصی با قدیری نیوز از وجود الهام بخش اساتید خود پروفسور حسین لطف آبادی ، دکتر محمود منصور و دکتر میترا رضایی در این مسیربا احترام و قدردانی نام برده است .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد