جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
کد مطلب: 60021
۳
۲
دقت همراه با سرعت دستاورد یوگا

ورزش یوگا و تاب‌آوری نظامی

سروان زرهی محمد اسدی
ورزش یوگا و تاب‌آوری نظامی
با توجه به مأموریت‌های مختلف نیروهای نظامی در سطح جهان در تمام سطوح میدان‌های نبرد مانند مأموریت‌های آفندی و پدافندی، مراقبت‌های مرزی و حفظ امنیت داخلی و‌ ارتقای توان رزمی نیروها در زمان صلح، تمرینات ورزشی یوگا می‌تواند در کنار سایر برنامه‌های ورزشی و آموزش‌های نظامی و برای ارتقای سطح سلامت وافزایش تاب آوری نظامی نیروها می تواند مفید واقع شود. 

 همچنین ورزش یوگا به صورت فراگیر در تمام ارتش های مدرن و نیروهای نظامی جهان یک روش درمانی طب مکمل برای نیروهای خود استفاده می کنند.
امروزه استرس مهم‌ترین عامل بیماری‌های جدی دوران ما به شمار می‌آید و باعث بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و بسیاری از دیگر بیماری‌های سخت و حاد در دنیای کنونی می‌شود. در دوره‌ی فعالیت‌های زیاد که با تنش و استرس همراه است، فشارهای جسمی و روحی روی‌هم انباشته‌ شده که این امر می‌تواند به خستگی مفرط، افت راندمان کاری و به احساس اضطراب مزمن منجر گردد.

در صورت عدم توجه به سطح استرس، مشکلات جدی‌تر ذهنی مانند بیماری‌های روان‌تنی به وجود می‌آید. ما با آموختن یوگا و تکنیک‌های تنش‌زدای می‌توانیم میزان استرس را به گونه‌ای کاهش دهیم که علی‌رغم وجود بحران و مشکل در بیرون، یاد بگیریم چگونه در مقابل مشکلات زندگی، واکنش‌های ماهرانه‌ از خود نشان دهیم و آرامشمان را حفظ نماییم.

تمرینات منظم و مداوم یوگانظامی باعث کاهش نگرانی، ترس، خشم شده و با مدیریت استرس و پایین آوردن سطح هورمون استرس(کورتیزول) و اضطراب شغلی و متعادل کردن اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک، به نیروهای ویژه نظامی و کارکنان پایور در مأموریت‌هایی ازجمله چتربازی و سقوط آزاد و دقت در تیراندازی کمک کرده و تمرکز آنها را افزایش داده، و همچنین کیفیت فعالیت های حرفه‌ای وزندگی کارکنان را ارتقا می‌بخشد.

دقت همراه با سرعت دستاورد یوگا
همچنین تمرینات عملی یوگا می‌تواند باعث افزایش دقت و تمرکز حواس و درنتیجه سرعت عمل بیشتر انعطاف و مدیریت ذهنی فرماندهان و تکاوران در رویارویی با دشمن می‌شود و در استفاده از جنگ‌افزارها و حتی جنگ تن‌به‌تن و تعقیب و گریز دشمن عامل قدرت بدنی بیشتر است. همچنین تمرینات تنفسی یوگا باعث افزایش حجم ریوی و تقویت دستگاه تنفسی شده و منجر به کاهش خستگی در راهپیمایی‌های طولانی می شود.

تکاوری که توانایی خود ترمیمی و تاب‌آوری را در خود تقویت کند همچون درختی است که در هنگام طوفان به خود ‌پیچیده وخم‌شده و در مقابل زمین سر تعظیم فرو می آورد اما به‌ندرت می‌شکند و به‌محض فروکش کردن طوفان به‌تدریج استوارتر از گذشته برمی‌خیزد.
یوگا ما را بدان جا هدایت کرده که نه‌تنها در مقابل مصائب زندگی خسته نشویم بلکه رنج‌ها و موانع زندگی را جزو موهبت‌های آن به‌حساب آوریم. 
یوگا با اعطای استقامت‌های جسمی و ذهنی به ما کمک می‌کند راحت‌تر در مقابل سختی‌ها تاب آوریم و باقدرت در مسیر زندگی پیش رویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

عباس انارکی
United States
مطلب بسیار مفیدی بود ، گاهی انسان فراموش میکند برای تمامی مشاغل یوگا ، مایندفولنس و تن آرامی و تاب آوری برای تمامی ما ضروری است . تشکر فراوان از میگنا
Iran, Islamic Republic of
سپاس از مطلب و انتخابهای خوب میگنا
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد