سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
کد مطلب: 60029
۴
۱

قابل توجه افراد تحت استرس و نیازمند مشاوره

اطلاعیه انجمن روان‌شناسی ایران
قابل توجه افراد تحت استرس و نیازمند مشاوره
هم‌‌میهنان عزیز توجه داشته باشید که:
  1. مواجه شدن یا شاهد بودن صحنه‌های خشونت، ممکن است باعث شود در برخی از افراد، این صحنه‌ها بارها در ذهن تکرار شود، یا مشکلاتی در خواب به‌وجود آورده و فرد در مقابل کوچکترین محرک برانگیخته شود.
    این علائم در کوتاه مدت واکنش طبیعی محسوب می‌شود اما تداوم آنها ممکن است آثار منفی درازمدتی به‌دنبال داشته باشد. اگر شما، به‌ویژه اگر سالمند بوده و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستید و با چنین نشانه‌هایی مواجه شده‌اید، یا احساس می‌کنید به‌شدت تحت استرس هستید، بهتر است از یک متخصص سلامت روان (روان‌شناس، مشاور و یا روان‌پزشک) کمک حرفه‌ای بگیرید.
    با وجود محدودیت اینترنت، قریب هزار نفر از روان‌شناسان و مشاورانِ مسئولیت‌پذیر، داوطلبانه برای ارایۀ رایگان چنین کمک‌های حرفه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند. فهرست این همکاران، به‌تدریج و حسب نیاز توسط انجمن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
    چنانچه در حال حاضر، دسترسی به متخصص برایتان مقدور نیست، برای برخورداری از مشاوره داوطلبان لطفا به سایت انجمن روان‌شناسی ایران (www.iranpa.org ) یا به‌طور مستقیم به لینک (http://iranpa.org/list1 ) مراجعه نموده و با یکی از همکاران، با روش ذکر شده تماس حاصل نمایید.
     برای راحتی خودتان و دیگر شهروندان، بهتر است بعد از انتخاب متخصص، با ارسال پیامک به شماره اعلامی آن متخصص، قرار جلسه‌ای را تنظیم نمایید و در زمان تعیین شده تماس حاصل نمایید.
    لطفا از تماس بدون هماهنگی با متخصصان خودداری نمایید و تنها با یک مشاور تنظیم وقت داشته باشید تا افراد دیگر از دریافت کمک حرفه‌ای آن متخصص محروم نشوند.
    این طرح و مداخلات کوتاه‌مدت محسوب می‌شود و در صورت نیاز شما به کمک‌های حرفه‌ای بلندمدت، روان‌شناسان و مشاوران داوطلب، شما را به متخصصان مرتبط ارجاع خواهند نمود.
     انجمن در تعامل با همکاران و طی نظرخواهی از هم‌میهنان عزیز، از صحت پیشبرد این طرح اطلاع خواهد یافت، در عین حال، در صورت مواجه شدن با مشکلی در این‌خصوص، شما می‌توانید مراتب را به ایمیل ipa1374@gmail.com   منعکس نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Germany
پاینده باد مهربانی که مهربانی بجزخدمت خلق نیست

سپاس از همه روانشناسان داوطلب این کار خیر
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود