سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
کد مطلب: 60042
۵

تاملی در نباید های ازدواج دوم

دکتر فاطمه آذرتاش
تاملی در نباید های ازدواج دوم
به گزارش میگنا دکتر فاطمه آذرتاش در یادداشتی از نباید های ازدواج مجدد نوشته است :گاهی برای افراد پیش می آید که پس از طلاق و یا فوت همسر عاشق فرد دیگری شده و به ازدواج مجدد فکر می کنند برخی از مطالعات نشان داده اند که ازدواج مجدد برای سلامت روح و روان مناسب بوده و در مواردی هم  موفق تر از ازدواج اول می باشند د رمقابل مطالعات دیگری گزارش داده اند که بسیاری از ازدواج های مجدد نیز منجر به جدایی و طلاق می شوند آنچه مسلم است  عوامل بسیاری در شکست یا موفقیت ازدواج مجدد تاثیر دارد که منجر به این اطلاعات متفاوت می شود .


نباید های ازدواج دوم

اگر هنوز به خاطر رابطه قبلی خود به هر دلیلی غمگین هستید، برای ازدواج دوم عجله نکنید.
همسر جدید شما وظیفه ندارد که درد دل ها و غصه های شما را که مربوط به زندگی مشترک قبلی تان بوده تحمل کند.
با همسر سابق خود ارتباط احساسی برقرار نکنید.اگر احساس می کنید که به همسر سابق خود همچنان علاقه دارید،آمادگی برای ازدواج مجدد ندارید.

فرزندان خود را مهمتر از همسرتان در نظر نگیرید اگر از رابطه قبلی خود فرزندی دارید باید بدانید که همسر فعلی تان حتی در درجه ای بالاتر از فرزندتان قرار خواهد گرفت. با این کار بنیان خانواده تان مستحکم تر شده و رابطه موفق تری را رقم خواهید زد و در نهایت نیز خواهید دید که ازدواج موفق به سود فرزندتان است زیرا اگر ازدواج دومتان نیز به طلاق ختم شود برای فرزندتان یک فاجعه خواهد بود.

همسر جدیدتان را با همسر سابق خود مقایسه نکنید.
مقایسه ازدواج اول با ازدواج جدیدتان کاری اشتباه است. هر شخصی منحصر به فرد است بنابراین هرگز سعی نکنید دست به مقایسه بزنید. اگر همسر سابقتان در گذشته خیانت کار یا دروغ گو بوده و یا هر خصلت دیگری داشته؛ دلیلی ندارد که همسر فعلیتان نیز همان خصوصیات را داشته باشد.

هرگز خود را بابت شکست در رابطه قبلی سرزنش نکنید هرگز خودتان را بابت شکست در ازدواج اول سرزنش نکنید. احساس گناه نسبت به آنچه در زندگی مشترک قبلی تان اتفاق افتاده فقط شما را از حرکت به جلو باز می دارد.

در برابر فرزندان خود آسیب پذیر نباشید.
اگر از ازدواج سابق خود فرزندی داشته باشید، احتمالا همواره ترس از طرد شدن توسط او را دارید و با خود می اندیشید که مبادا فرزندم والد دیگرش را به من ترجیح داده و تصمیم بگیرد بقیه عمر را در کنار او سپری کند.
والدینی که در این رابطه احساس آسیب پذیری می کنند به فرزندان خود بیش از حد بها می دهند. از آنجایی که در چنین مواقعی محدودیتی برای رفتار فرزندان وجود ندارد، جسور شده و به شریک جدید زندگیتان احساس ناامنی می دهند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.