سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۷
کد مطلب: 60071
۲

سرطان پستان ، مبتلایان و بهبودیافتگان بیشتر شده اند

فاطمه کردی
سرطان پستان ، مبتلایان و بهبودیافتگان بیشتر شده اند
بر اساس گزارشی که اخیرا به صورت آنلاین در مجله سرطان منتشر شد، طی سال های اخیر میزان بروز سرطان سینه در سطح جهان به آرامی افزایش یافته و در همین حال میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری با کاهش مواجه بوده است.
به گزارش سیناپرس، آمارهای جهانی حاکی از افزایش میزان مبتلایان به سرطان پستان است در حالی که پیشرفت های پزشکی و ابداع روش های موثرتر درمانی، میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این بیماری را کاهش داده است.
طی مطالعات جدید، آنجلا ان جیاکوئینتو (Angela N. Giaquinto) به همراه تیمی از انجمن سرطان آمریکا در آتلانتا، به بررسی دقیق این آمارها پرداختند.
محققان  خاطرنشان می کنند که میزان بروز سرطان پستان طی چهار دهه گذشته افزایش یافته است.
این میزان طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ سالانه حدود نیم درصد افزایش یافت، که عمدتاً ناشی از بیماری‌ های مرحله موضعی و گیرنده هورمونی مثبت است. با این حال، از زمان اوج خود در سال ۱۹۸۹، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان روند کاهش ثابتی داشته است، اگرچه این سرعت در سال های اخیر کاهش یافته است (1.3 درصد سالانه از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ در مقایسه با 1.9 درصد سالانه از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱). 
محققان طی این مطالعه دریافتند میزان مرگ و میر بیماران طی سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ به میزان ۴۳ درصد کاهش یافته و منجر به مرگ ۴۶۰ هزار نفر از سرطان سینه شد. 
به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که تفاوت نژادی در مرگ و میر ناشی از سرطان پستان، با وجود نرخ بروز کمتر در زنان سیاه پوست در مقابل سفیدپوست (127.8 در مقابل 133.7 در هر ۱۰۰ هزار نفر) همچنان ادامه دارد.
میزان مرگ و میر در زنان سیاهپوست به طور کلی ۴۰ درصد و در زنان بالغ کمتر از ۵۰ سال دو برابر بیشتر بود. متاسفانه این شکاف نژادی در سایر حوزه ها نیز دیده شده و برای هر زیرگروه مولکولی و مرحله بیماری، به جز مرحله I، زنان سیاهپوست کمترین بقای نسبی پنج ساله را در بین هر گروه نژادی / قومی داشتند.
یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفت: کاهش آهسته مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در دوره اخیر تا حدی منعکس کننده جذب راکد غربالگری و دریافت نابهینه درمان به موقع و با کیفیت است.

 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم