سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۹
کد مطلب: 60132
۹
۹
بودجه پیشگیری در بودجه سلامت کمتر از یک درصد است

آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی جایگزین مصاحبه می شود

آزمون صلاحیت حرفه ای سازمان نظام روانشناسی جایگزین مصاحبه می شود
به گزارش فارس، دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به مناسبت «هفته بهداشت روان» و با محوریت دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات روانشناسی و سلامت روان با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو مصاحبه تلفنی کرد.

حاتمی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گفت: طبق یکی از بندهای این سیاست‌های ابلاغی، رویکرد سلامت باید همه جانبه و شامل سلامت جسم و روان و معنوی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری مبحث سلامت روانی جامعه را جزو ضروریات جامعه دانستند و بر لزوم تهیه پیوست‌های سلامت روان برای آحاد کشور، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد زیرساخت‌های سلامت روان، ایجاد نظام پایش و نظارت، رفع موانع تنش آفرین و ارتقای شاخص‌های سلامت روان تأکید کردند که در حال حاضر هم این موارد در دستور کار سازمان قرار دارند.


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بحث آگاهی بخشی به مردم را از محورهای اساسی عدالت محور در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: ما باید سواد سلامت روان آحاد مردم را افزایش دهیم اما متأسفانه برنامه‌ای برای افزایش آگاهی مردم در سیستم آموزشی وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌ها وجود ندارد.

حاتمی از نبود ساختارهای لازم برای ارتقای سلامت روان جامعه در قالب سیاست‌ها، قوانین و برنامه ریزی‌ها انتقاد و اظهارکرد: مسئله جسم در وزارت بهداشت بسیار مورد توجه است بطوریکه ما از این نظر در منطقه سرآمد هستیم اما بحث سلامت روان در وزارت بهداشت مغفول است
و این درحالیست که اهمیت سلامت روان از سلامت جسم هم بالاتر است.

وی با تصریح بر اینکه نظام سلامت، محور درمان محور است نه پیشگیری محور گفت: ما در حوزه آموزش، غربالگری و آموزش مهارت‌ها برنامه‌ای نداریم.

حاتمی همچنین با انتقاد از اینکه بودجه پیشگیری در بودجه سلامت وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است افزود: ما از نظر شاخص‌های عدالت سلامت روان باید به استانداردهای نسبی در تربیت نیروی انسانی برسیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: همچنین از ۴۵ هزار عضو نزدیک به ۵ هزار نفر در نوبت مصاحبه بوده و طبیعی است که مصاحبه دقت می‌طلبد. متقاضیان زمانی طولانی باید در نوبت باشند و برای برون رفت از این مسأله «آزمون صلاحیت حرفه ای» جایگزین مصاحبه می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه شهرهای کوچک و اقشار کم درآمد از خدمات روانشناسی و مشاوره محروم هستند گفت: سازمان تلاش‌های زیادی کرده تا مردم از طریق بیمه پایه و تکمیلی از خدمات روانشناسی استفاده کنند که خوشبختانه رئیس جمهور دستور دادند این موضوع اجرایی شود و منتظریم این قضیه اتفاق بیفتد و آحاد مردم بتوانند از خدمات استفاده کنند.

حاتمی همچنین از حذف بخش مصاحبه از دستور کار سازمان نظام روانشناسی خبرداد و افزود: تصمیم بر این شده که آزمون صلاحیت حرفه‌ای را جایگزین مصاحبه برای ورودی‌های جدید در کمیسیون‌های تخصصی کنیم ضمن اینکه محتوای آزمون هم نظری نیست و بلکه مراجعه محور و بر محور اطلاعات عملی داوطلبان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
پس افرادی که در صف کمیسیون های سازمان نظام هستن چی؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
کسی میدونه از بعد از ثبت نام برای کمیسیون تخصصی روانشناسی عمومی سازمان نظام روانشناسی تا زمان مصاحبه چند وقت طول میکشه ؟تشکر
Iran, Islamic Republic of
به نطر من افرادی که دومدرک دارن ومدتی نیز زیر نظر اساتید به نام کار کردن دیگه نیاز به مصاحبه وازمون ندارن
Iran, Islamic Republic of
دو مقطع مرتبط و کار کردن زیر نظر اساتید بنام ، خب آزمون صلاحیت حرفه ای رو شرکت کنند واز آزمون صلاحیت حرفه ای نترسند و خوف نکنند فقط یه جلسه امتحانه
حسین
Iran, Islamic Republic of
من دوبار شرکت تو مصاحبه همه چی رو هم جواب دادم نمی دونم چرا قبول نکردن
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه نباید حذف بشه. حالا حداقل هر دانشگاه ، فارغ التحصیل های خودش را مصاحبه اولیه بکند ، بعد سازمان نظام آزمون علمی حرفه ای بگیرد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
لازمه دو مقطع یکی باشه و آزمون هم جایگزین مصاحبه شود. البته یادتون نره فساد همیشه بوده و هست!!!!
Iran, Islamic Republic of
چی شد این آزمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
الکی بود؟
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن