کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجمن روانشناسی آمریکا (APA) از اختلالی روانی می‌گوید/هیجانات خشن

روزپلاس , 7 آبان 1401 ساعت 17:30


طبق علائم جهانی اختلالات روانی، عدم تطابق با هنجارهای اجتماعی، از عوامل انجام قتل است. به عبارتی، عدم وجدان که مساوی است با عدم تطابق با هنجارهای یک جامعه؛ از عوامل اصلی ارتکاب قتل است.

کلمه sociopath (جامعه ستیز)یک کلمه آشنا است، با این حال ممکن است تعریف sociopath دشوار باشد. یک تعریف ساده از sociopath کسی است که دارای ویژگی‌های sociopathic بدون وجدان است و به شدت ضد اجتماعی است.

فردی که وجدان ندارد، هیجانات خشن، انگیزه او میشود برای به لرزه در آوردن جسم و جان یک شهر. فردی که مبتلا به اختلال ضد اجتماعی است، وجدان ندارد و چنین کسی با هنجارهای جامعه و بشریت نیز مطابقت ندارد. در نتیجه عدم وجدان، مساوی است با عدم تطابق با هنجارهای یک جامعه.


ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) مرجع بیماری های روانی است که توسط انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر شده است. اصطلاح تشخیصی DSM-5 برای sociopathy اختلال شخصیت ضد اجتماعی است.

طبق DSM-5 اختلال شخصیت ضداجتماعی ؛ الگوی فراگیر نادیده گرفتن و نقض حقوق دیگران است، که از سن پانزده سالگی رخ می دهد.

سایر اصطلاحات مورد استفاده برای این بیماری عبارتند از سایکوپاتی (سایکوپات) و اختلال شخصیت غیراجتماعی. فردی که مبتلا به این اختلال است، کسی است که بدون وجدان، واقعیت را نادیده می گیرد تا زندگی خودخواهانه خود را بسازد.

این اختلال از آنجا که مساوی است با عدم وجدان در شخص، فرد را برای قتل جسم وروح دیگران آماده میکند.


کد مطلب: 60261

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60261/انجمن-روانشناسی-آمریکا-apa-اختلالی-روانی-می-گوید-هیجانات-خشن

میگنا
  https://www.migna.ir