کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بایدها و نبایدهای معاشرت در مهمانی

حامی زندگی , 9 آبان 1401 ساعت 8:32

آداب رفتار در مهمانی به شما در ارتباط و معاشرت بهتر با دیگر افراد مهمانی کمک می کند. رعایت برخی نکات در مهمانی از بی نظمی و ناراحتی جلوگیری می کنند.


برخی از مهمترین آداب مهمانی رسیدن به موقع و ترک کردن مهمانی در زمان درست است. این مقاله مهمترین آداب رفتار در مهمانی را بیان می کند.
 

آداب رفتار در مهمانی
مهمانی ها همیشه یکی از اتفاقات هیجان انگیز برای بیشتر افراد هستند. دیدن عده زیادی از دوستان و نزدیکان در کنار هم قطعا می تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. اما مهمانی دادن و به مهمانی رفتن آداب خاص خود را دارد. فرهنگ های مختلف مراسم و آداب خاصی برای مهمانی دارند. رفتار طبق فرهنگ و آداب رسوم جامعه در مهمانی به برقراری ارتباط با دیگران به نحو صحیح و داشتن تایمی شاد کمک می کند. برخی از آداب رفتار در مهمانی در ادامه بیان می شود.

1-آداب رفتار در مهمانی | بهترین زمان ورود
شاید شنیده باشید که بهتر است در ابتدای یک مهمانی حاضر شوید. به این ترتیب، می‌توانید به هنگام ورود به مردم سلام کنید و با معرفی خود و پرسیدن اینکه چگونه میزبان را می‌شناسند، گفتگو کنید. مزیت دیگر این است که اگر قبلاً در ابتدای مهمانی با شخصی صحبت کرده اید، شروع کردن مکالمه دیگری با او بعداً کمتر سخت است. از سوی دیگر، رسیدن دیرتر زمانی که رویداد در جریان است نیز می تواند به خوبی کار کند. افراد و گروه های بیشتری برای نزدیک شدن خواهید داشت.

استراتژی که به نظر شما بهتر است را انتخاب کنید، اما از رسیدن قبل از زمان تعیین شده خودداری کنید. زمان خوب برای ورود به مهمانی 30 دقیقه پس از زمان تعیین شده است. اگر مهمانی شام است و غذا سرو می شود، زمان مناسب 15 دقیقه بعد از زمان تعیین شده است.مثلاً وقتی شام سرو می‌شود، خیلی دیر یا مستقیم به مهمانی می‌رسی. وقت شناس باشید. به موقع و نه خیلی زود هم برسید. بهتر است برنامه های رفت و آمد خود را از قبل تنظیم کنید. چه به تنهایی و چه به صورت گروهی. سعی کنید از افرادی که همیشه سر قرار دیر می رسند نباشید.

2-آداب رفتار در مهمانی | اجتماعی رفتار کردن
اولین و قطعا مهم ترین آداب مهمانی اجتماعی بودن است. شما آنجا نیستید که در گوشه ای بنشینید و کتاب بخوانید. می توانستید به همین راحتی این کار را در خانه انجام دهید. بنابراین، بیرون بروید، کمرویی را پشت سر بگذارید و در مهمانی با دیگران صحبت کنید. چه کسی می داند، ممکن است در نهایت یک ارتباط حرفه ای عالی ایجاد کنید یا فقط یک دوست واقعا عالی داشته باشید! شناختن افراد دیگر هیچ وقت آزاردهنده نیست.

مهمانی های اداری برای برخی از تعاملات بین همکاران و سالمندان عالی هستند، اما فقط تا زمانی که تعاملات در محدوده رفتار مناسب باشد. در غیر این صورت، اداره شما یک هفته شلوغ و ناآرام خواهند داشت. در حین تعامل با سایر مهمانان در مهمانی، فاصله قابل توجهی را حفظ کنید.

ممکن است دست بدهید، اما از در آغوش گرفتن یا بوسیدن دیگران، حتی اگر بهترین دوستان شما باشند، باید به شدت اجتناب شود، زیرا این یک محیط رسمی است. از شایعات پرهیز کنید. مهمانی اداری جایی برای بحث در مورد زندگی شخصی، روابط بین فردی، عملکرد فصلی یا مهارت های رهبری نیست. همچنین موضوعاتی را که باعث ناراحتی افراد می شود را مطرح نکنید - به اطرافیان خود توجه کنید و مطابق با آن عمل کنید.


3-شیک و خاص بپوشید
بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چگونه با کسی که نمی‌شناسند، مکالمه را شروع کنند، بنابراین با پوشیدن یا حمل اکسسوری‌ای که برجسته است، به آن‌ها درب بازکن بدهید. این می تواند یک ساعت، یک قطعه جواهر، یک پیراهن با طراحی چشمگیر یا غیر معمول، یک کیف پول یا یک جفت کفش باشد. لازم نیست چیز عجیبی باشد، فقط کمی خاص یا منحصر به فرد باشد. وقتی درباره اکسسوری یا پیراهن خاص خود سوال یا تعریف می کنید، فقط نگویید "متشکرم" یا پاسخ تک کلمه ای دیگری ندهید. کمی اطلاعات زمینه ای به آنها بدهید و سپس از آنها سوال بپرسید.

4-پیشنهاد کمک به میزبان
کمک به میزبان، دستان شما را مشغول نگه می‌دارد و به شما چیزی می‌دهد که روی آن تمرکز کنید، که باعث می‌شود کمتر عصبی شوید. همچنین به شما یک شروع مکالمه آسان می دهد. به عنوان مثال، اگر پیشنهاد داده اید که یک کوکتل بار موقت ترتیب دهید، طبیعی است که صحبتی در مورد نوشیدنی ها شروع کنید.

اگر تنها کسی که می شناسید میزبان است، موقعیت یاور وفادار آنها را به عهده بگیرید. پیشنهاد دهید غذا را کنار بگذارید یا نوشیدنی بریزید - هر چیزی که به آنها کمک کند، در حالی که کاری بهتر از ایستادن در گوشه به شما می دهد. این یک حرکت مودبانه است، و کاری به شما می دهد. حتی اگر میزبان به هیچ کمکی نیاز نداشته باشد، ممکن است دلهره شما را احساس کند و به شما کاری بدهد که مشغول باشید.

برای فرار از مهمانی، تمام شب را با میزبان نمانید تا کمک نکنید. این رفتار اجتنابی ظریف نامیده می‌شود، به این معنی که ما ممکن است برای اجتناب از چیزی ناخوشایند (مانند تعامل با غریبه‌ها) انجام دهیم. این یکی از اشتباهات در ارتباط با دیگران است. 10-20 دقیقه کمک کنید تا گرم شوید، سپس با مهمانان تعامل کنید.

5-آداب رفتار در مهمانی | به حرف دیگران گوش دهید
وقتی احساس عصبی می کنید، وقتی کسی با شما صحبت می کند، می توان به راحتی از خود چشم پوشی کرد. مردم معمولاً زمانی این کار را انجام می‌دهند که احساس اضطراب می‌کنند و به چیزی برای گفتن بعدی فکر می‌کنند. اما صحبت کردن با یک غریبه و در واقع گفت‌وگو کردن آسان‌تر خواهد بود، اگر واقعاً به آنچه می‌گویند گوش دهید. به گفته ترنبول، بهترین راه برای گوش دادن و نشان دادن اینکه در حال گوش دادن هستید این است که با فردی که صحبت می کند ارتباط چشمی برقرار کنید و کمی به آن خم شوید تا نشان دهید که او توجه کامل شما را دارد. بگذارید همه چیزهایی را که می خواهد بگوید بدون وقفه به شما بگوید، و سپس یک سوال بعدی بپرسید که نشان می دهد شما واقعاً او را شنیده اید و علاقه مند به شنیدن بیشتر هستید.

6-خود را قابل دسترس جلوه دهید
اگر باز و دوستانه به نظر برسید، احتمال بیشتری وجود دارد که به شما واکنش مثبت نشان دهند.از زبان بدن باز استفاده کنید. بازوهای خود را روی هم نگذارید، بی قراری نکنید، دستان خود را قابل مشاهده نگه دارید و صاف بایستید. برخی افراد متوجه می شوند که گرفتن نوشیدنی در یک دست به آنها کمک می کند تا کمتر عصبی شوند. عضلات صورت خود را شل کنید و لبخند بزنید. عبارات دوستانه را در آینه تمرین کنید تا زمانی که بدانید آنها چه احساسی دارند و بتوانید آنها را بدون آینه تکرار کنید. ارتباط چشمی برقرار کن. این شما را دوست داشتنی‌تر نشان می‌دهد.

7-آداب رفتار در مهمانی | به مکالمات گروهی بپیوندید
عادی و انتظار می رود که مهمانان مهمانی بین گروه ها حرکت کنند و با افراد جدید اختلاط کنند. بیشتر مهمان‌ها از شرکت در گفتگوی گروهی آن‌ها ناراحت نمی‌شوند، حتی اگر کسی را در آنجا نمی‌شناسید. اگر قبلاً گروه را می شناسید، با لبخند به آنها نزدیک شوید و بگویید: "منم می تونم نظر بدم؟" از مهارت های کلامی میان فردی برای شروع مکالمه استفاده کنید.

از سیگنال های ناخودآگاه برای نفوذ به مکالمه استفاده کنید. بلافاصله پس از پایان صحبت شخصی، به سرعت نفس بکشید و با دست حرکت کنید.

این نشان می دهد که شما در شرف صحبت هستید و توجه دیگران را به خود جلب می کند. اگر آنها در حال انجام یک بازی هستند، پیوستن به یک گروه می تواند آسان تر باشد. منتظر بمانید تا یک وقفه طبیعی مانند دور جدید بازی با ورق وجود داشته باشد و سپس بپرسید که آیا شما هم می توانید بازی کنید.

خوب صحبت کردن با دیگران
در یک گروه، زمان بسیار کمتری را صرف خوب صحبت کردن با تک به تک افراد خواهید کرد. برای اینکه دیگران شما را به عنوان بخشی از گروه ببینند، حتی زمانی که صحبت نمی کنید، با دقت گوش دهید و به آنچه دیگران می گویند پاسخ دهید. نکات گوینده را با تکان دادن سر و گفتن «آره»، «درسته» و «واقعا همینطوره» در صورت لزوم تأیید کنید. در این رابطه مقاله مودبانه صحبت کردن پیشنهاد می شود.

8-آداب رفتار در مهمانی | مثبت فکر کن
مردم برای تفریح ​​به مهمانی می روند. اگر نگرش خوش بینانه ای داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که با آن سازگار شوید. به جای گله و شکایت از مشکلاتتان در مورد چیزهای خوبی که در زندگیتان اتفاق می افتد صحبت کنید. در مورد مهمانی چیزهای مثبت بگویید. به عنوان مثال، بهتر است به جای شکایت از بلند بودن موسیقی، به میزان علاقه خود به غذا اشاره کنید. یکی از مهمترین عوامل جذب دیگران مثبت اندیشی است.

9-غیبت و شایعات ممنوع
از انتقال شایعات بپرهیزید. اگر در مورد کسی صحبت می کنید که آنجا نیست، چیزی را که به چهره او نمی گویید نگویید.
صادقانه تعریف کنید. برای تعریف و تمجید از دیگران، روی توانایی‌ها، شخصیت یا اکسسوری‌هایی که برای پوشیدن انتخاب کرده‌اند تمرکز کنید.

اگر کسی چیزی گفت که به نظر شما توهین آمیز است، بحث را شروع نکنید. سریع به موضوع دیگری بروید.از طنز مثبت استفاده کنید. به خاطر خنده خود یا دیگران را تحقیر نکنید. این راهنما را در مورد نحوه بامزه بودن در مکالمه بخوانید.اگر داستانی را تعریف می کنید، آن را کوتاه و قابل ربط نگه دارید. در اینجا نحوه مهارت در گفتن داستان آمده است.حتی اگر به طور طبیعی درونگرا هستید، مانند یک فرد پر انرژی رفتار کنید. این راهنمای برای اینکه فردی پر انرژی باشید را بررسی کنید.

10-زمان پایان مکالمه
اگر با کسی شروع به گفتگو می کنید یا در یک جمع شروع به صحبت می کنید باید در نظر داشته باشید ممکن است مکالمه شما در نظر دیگران خوشایند نباشد. در این صورت زودتر مکالمه را خاتمه دهید. چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد طرف مقابل از گفتگو لذت نمی برد.
پاسخ های کوتاهی به شما می دهند.
هیچ سوالی از شما نمی پرسند
آنها تماس چشمی برقرار نمی کنند.
پاهای آنها به سمت شما نشانه می رود.

این علائم لزوماً به این معنی نیست که شما باید شخص دیگری را برای صحبت با او پیدا کنید. شاید بتوانید با تغییر موضوع مشکل را برطرف کنید. اما اگر کار نکرد، وقت آن است که مکالمه را با یک تکنیک خوب تمام کنید. دانستن این موارد یکی از مهمترین مهارت های روابط اجتماعی است.


11-آوردن خانواده یا دوستان
به غیر از مواردی که در دعوتنامه مشخص شده باشد، آوردن یکی از اعضای خانواده یا دوست همراه خود به یک مهمانی اداری قطعا توصیه نمی شود. در صورتی که این مناسبت به طور خاص مستلزم حضور دوستان و خانواده باشد یا اگر از شما خواسته شده است که کسی را همراه خود بیاورید، می توانید؛ اما همین را از قبل بررسی کنید و مطمئن شوید که همسر یا دوستان شما نیز از کد لباس پیروی می کنند.

12-تعادل در خوردن و آشامیدن
اینها فعالیت های اصلی هر رویداد یا مهمانی هستند، اما رفتار نامناسب اغلب به دنبال خوردن یا نوشیدن بیش از حد است. بسیاری از کارمندان به دلیل چیزهایی که گفته شده یا انجام داده اند پس از افراط و تفریط اخراج شده اند. به یاد داشته باشید که یک مهمانی شرکتی فرصتی نیست که هرچه می توانید بخورید یا با دوستان خود در مشروب بازی و شرط بندی بپردازید. اینها باید برای اوقات خصوصی شما، دور از محل کار و همکاران رزرو شود.بهتر است در یک مهمانی شرکتی در حد اعتدال بخورید و بنوشید یا از نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنید تا موجب ناراحتی شما نشود.


منبع : حامی زندگی
 


کد مطلب: 60282

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60282/بایدها-نبایدهای-معاشرت-مهمانی

میگنا
  https://www.migna.ir