پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۴۰
کد مطلب: 60300
۲
۱
دومین نشست تخصصی شبکه مشاوران و روانشناسان انقلابی و توانمند «مرآت» برگزار شد

جایگاه امروز ما روانشناسان و مشاوران در جنگ شناختی چیست؟

جایگاه امروز ما روانشناسان و مشاوران در جنگ شناختی چیست؟
به گزارش سازمان امور دانشجویان، دومین نشست تخصصی شبکه مشاوران و روانشناسان انقلابی و توانمند «مرآت» با حضور ابراهیم نعیمی مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در محل این سازمان برگزار شد.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در ابتدای بیانات خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه تروریستی شیراز و محکوم کردن آن واقعه به بیان نیاز جامعه در تولید یک شبکه انسانی کارآمد و موثر پرداخت.

نعیمی در ادامه به طرح سوالاتی همچون «جایگاه امروز ما روانشناسان و مشاوران در جنگ شناختی چیست؟ نقش ما کجاست؟ از کجا باید به مسائل ورود کنیم؟ و مشکلات و آسیب‌ها چه چیز‌هایی هستند؟» پرداخت و افزود: خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه نقطه مبدا و اساس کنترل هر جامعه‌ای بوده و برای همین است که ما نیاز داریم تا این شبکه‌سازی رخ دهد و با قدرت پیش رود.

وی تاکید کرد: اگر ما انقلابی هستیم، باید به صورت کاملا خودجوش برای رفع آسیب‌ها اقدام کرده و بن بست‌ها را بگشاییم و همچنین منشاء اثر مثبتی در حل بحران‌های هویتی جامعه باشیم.

مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اکنون عرصه جنگ در کشور تغییر یافته است، به طوری که در گذشته جنگ نظامی رخ می‌داد، جنگ اقتصادی نیز سال‌ها است که شروع شده است و با توجه به تحریم‌های که علیه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد اقتصاد دانان باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: جنگ فرهنگی نیز مدت‌ها است که آغاز شده است و اساتید و اهل فن در حوزه فرهنگ باید به آن بپردازند، اما اکنون جنگ شناختی توسعه یافته است که لازم است روانشناسان و مشاوران با ورود به این عرصه به تغییر نگرش‌های ناسالم و تحریف‌هایی که به وجود می‌آید، بپردازند و در جهت اصلاح آن‌ها برآیند.

مدیرکل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان افزود: اکنون ما در این حوزه نیازمند یک شبکه منسجم از مشاوران و روانشناسان متعهد، مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند هستیم، در حقیقت شبکه مرآت قصد دارد این روانشناسان را گرد هم بیاورد و با هم افزایی جبهه متشکلی برای اقدامات موثر و کارآمد در این عرصه به وجود آورد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام متقی‌فر نیز گفت: شبکه مرآت باید یک شبکه مردم نهاد مستقل در حوزه روانشناسی و مشاوره باشد تا در صورت تغییر سیاسی سالانه دچار تزلزل نگردد.

وی ادامه داد: مشاوران و روانشناسان فعال حاضر در عرصه، برای اقشار اجتماعی نیازمند مشاوره و روانکاوی کافی نیستند و ما احتیاج به رشد و تقویت بدنه انسانی روانشناسان و مشاوران داریم.

هدف از برگزاری این جلسه معرفی فضای کلی شبکه مرآت، راهبرد‌ها و اهداف عملیاتی آن بود که با حضور میهمانان از وزارت ورزش و جوانان، دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان و دیگر سازمان‌های مربوط برگزار شد.

گفتنی است؛ این نشست با مشارکت ۹۰ نفر از مشاورین و مدیران مراکز مشاوره تهران، با همکاری اداره کل مشاوره و سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان و دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است و در جهت تقویت و هم‌افزایی منابع انسانی شبکه مرآت ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
واقعا وظیفه روانشناس اینه؟!!!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.