پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۹
کد مطلب: 60416
۸

همایش تاب‌آوری و توسعه در نشر دانشگاهی

هفته کتاب تلنگری به جامعه برای آشتی با کتاب است
همایش تاب‌آوری و توسعه در نشر دانشگاهی
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی مطرح کرد؛
کاظم آرمان‌پور با بیان اینکه هفته کتاب نقطه شروع و تلنگری به جامعه برای آشتی با کتاب است، گفت: انجمن ناشران کتاب دانشگاهی، امسال «چهارمین جشنواره ملی نشر دانشگاهی» را همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند.
کاظم آرمان‌پور؛ مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: انجمن ناشران کتاب دانشگاهی، امسال «چهارمین جشنواره ملی نشر دانشگاهی» را همزمان با هفته کتاب در سه بخش معرفی کتاب برگزیده و معرفی ناشر پیشکسوت، همایش تاب‌آوری و توسعه در نشر دانشگاهی و نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی برگزار می‌کند. 
 
وی افزود: بخش اول شامل همایش «تاب‌آوری و توسعه در نشر دانشگاهی» است که با حضور سه سخنران در سه بخش مختلف، دوشنبه (بیست‌وسوم آبان‌ماه ۱۴۰۱) همزمان با روز «کتاب و دانشجو، پیشرفت دانش‌بنیان» به‌صورت حضوری و مجازی از ساعت ۹ تا ۱۲ در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد. محمدرضا مقدسی؛ مدیر و موسس خانه تاب‌آوری ایران در این همایش درباره  «تاب‌آوری سازمانی» و مهرداد عالی‌پور؛ استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در این همایش درباره «تاب‌آوری و نوآوری در تولید و بازاریابی» سخنرانی خواهند کرد.

 
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با اشاره به این‌که فراخوان معرفی کتاب برگزیده در حوزه آثار دانشگاهی طی دوماه گذشته اعلام شد، گفت: پس از اعلام فراخوان، ناشران کتاب‌هایی را که در موضوعات کلی شامل دین، تاریخ و جغرافیا، علوم کابردی، علوم محض و علوم پزشکی منتشر کرده بودند به دفتر انجمن ناشران دانشگاهی ارسال کردند. با تشکیل کمیته انتخاب کتاب برگزیده دانشگاهی، آثار رسیده توسط داوران در حال بررسی است و مقرر شد همزمان با آخرین روز از سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برترین کتاب دانشگاهی معرفی شود.

آرمان‌پور درباره بخش سوم جشنواره ملی نشر دانشگاهی نیز اظهار کرد: طی تجربه موفقی که دو سال پیش در برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در هفته کتاب داشتیم، امسال نیز «دهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی» به‌صورت مجازی و از طریق پرتال «پند» دانشگاهی با هدف تجهیز کتابخانه‌های تخصصی دانشگاهی در آذرماه سال جاری و همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه امسال نیز در جشنواره ملی نشر دانشگاهی به معرفی یکی از ناشران پیشکسوت دانشگاهی خواهیم پرداخت، ادامه داد: انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با هدف تجلیل و قدردانی از زحمات شایسته پیشکسوتان عرصه دانشگاهی، همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اقدام به معرفی یک پیشکسوت خواهد کرد.
 
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در پایان با بیان اینکه هفته کتاب نقطه شروع و تلنگری به جامعه برای آشتی با کتاب است، گفت: اکنون بیشترین جمعیت کتابخوان کشور را دانش‌آموزان شکل می‌دهند که طبق آمارهای جدید ۱۶ میلیون نفر هستند. اگر بتوانیم در هفته کتاب برنامه‌ای با عنوان «زنگ کتابخوانی» در همه مقاطع تحصیلی مدارس سراسر کشور داشته باشیم، یک گام روبه جلو و موثر فرهنگی و تبلیغی درباره کتاب ‌و کتابخوانی برداشته‌ایم.
 
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی