يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 4 Dec 2022
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
کد مطلب: 60445
۳

این فعالیت‌های ساده به سلامت روان‌ شما کمک می‌کند

این فعالیت‌های ساده به سلامت روان‌ شما کمک می‌کند
به نظر می‌رسد کسانی که در برابر مشکلات روانپزشکی آسیب‌پذیر هستند، از تمریناتی مانند موارد ذکر شده حتی به میزان اندک بیشتر سود می‌برند.
 
محققان دریافتند احساس هوشیاری و پرانرژی بودن ناشی از ورزش مختصر باعث تقویت قابل توجه سلامت روان می‌شود. آنان معقدند بالا رفتن روزانه از پله‌ها ممکن است به ما کمک کند بیدار و پرانرژی باشیم و این مورد باعث افزایش رفاه می‌شود.

پروفسور هایک توست، محقق این تحقیق، گفت: تمرینات ساده‌ای که می‌توان داخل خانه انجام داد، بسیار مهم است. به دلیل کرونا همه ما مدتی با محدودیت‌های شدید زندگی عمومی و تماس‌های اجتماعی مواجه بودیم و ممکن است این موضوع بر رفاه ما تاثیر منفی داشته باشد؛ حال برای اینکه احساس بهتری داشته باشیم، می‌توانیم بیشتر از پله‌ها بالا برویم.

نتایج منتشر شده حاصل از این مطالعه شامل بررسی ۶۷ نفر است که فعالیت‌های روزمره آن‌ها همراه با حالات عاطفی لحظه به لحظه ردیابی شده است. در این پژوهش مشخص شد افراد پس از انجام فعالیت‌های ساده روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها یا حتی راه رفتن احساس هوشیاری و انرژی بیشتری می‌کنند.

اسکن مغزی نیز روی یک گروه ۸۳ نفره جداگانه انجام شد تا فرآیندهای مربوطه را بررسی کنند. نتایج نشان داد فعالیت ناحیه‌ای از مغز برای تاثیر گرفتن از فعالیت‌های روزمره بر وضعیت عاطفی افراد حیاتی است.

پروفسور توست می‌گوید: کسانی که دارای حجم کمتری از ماده خاکستری مغز در این منطقه هستند و خطر ابتلا به اختلالات روانپزشکی بیشتری دارند، زمانی که از نظر جسمی غیرفعال بودند، کمتر احساس انرژی می‌کردند. با این حال پس از فعالیت روزانه این افراد حتی بیشتر از کسان دیگر با حجم مغز بزرگتر احساس می‌کردند که سرشار از انرژی هستند.

پروفسور آندریاس مایر لیندنبرگ، محقق دیگر این تحقیق نیز اظهار کرد: نتایج نشان می‌دهد فعالیت بدنی در زندگی روزمره برای رفاه، به ویژه در افراد مستعد ابتلا به اختلالات روانپزشکی مفید است.


دکتر اورس براون، محقق این پژوهش، بیان کرد: باید بررسی شود که آیا فعالیت‌های روزمره می‌توانند بهزیستی و حجم مغز را تغییر دهد یا خیر؛ همچنین باید بررسی شود چگونه این نتایج ممکن است به پیشگیری و درمان اختلالات روانپزشکی کمک کند.


 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۳ کاری که در آستانه خشمگین شدن و از کوره در رفتن می‌توانید برای پرهیز از آن انجام بدهید
وقتی بزرگسالان هم مانند کودکان بیش‌فعال می‌شوند
علائم و راهکارهای کنترل اختلال نارسا خوانی
این ۹ نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است
پنج توصیه کلیدی برای مهار ترس در کودکان
تفاوت‌های علایم افسردگی در زنان و مردان
ازدواج سفید نه، هم‌باش‌های سیاه!
منشاء تعارض در روابط زناشویی و راه‌حل‌های کلیدی جهت مدیریت آن
سوگ جمعی چیست؟ چطور با آن کنار بیاییم؟
دلیل یادگیری سریع‌تر کودکان نسبت به بزرگسالان
علت تمایل بیشتر زنان در خرید از تولیدکنندگان زن چیست؟
وسواس تقارن و راه‌های درمانی
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.