کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت تمایل بیشتر زنان در خرید از تولیدکنندگان زن چیست؟

27 آبان 1401 ساعت 17:54

محققان به بررسی نقش جنسیت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در خرید کالاهای دست‌ساز پرداخته‌ و دریافتند که در حالی که زنان ترجیح می‌دهند بیشتر از تولیدکنندگان زن خرید کنند، مردان هنگام خرید تفاوتی بین دو جنس قائل نمی‌شوند.


به نقل از فیز، محققان دانشگاه فنی مونیخ و دانشکده بازرگانی کپنهاگ مقاله جدیدی را در مجله «روانشناسی مصرف‌کننده»(Consumer Psychology) منتشر کرده‌اند که درک جدیدی در مورد اینکه چگونه تصمیمات فرد هنگام خرید تحت تاثیر جنسیت تولید کننده کالاها قرار می‌گیرد، ارائه کرده است.

این تحقیق نتایجی برای پلتفرم‌های آنلاین بازاریابی فروش محصولات دست ساز به همراه خواهد داشت و همچنین برای سیاست گذارانی که به دنبال ترویج رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی هستند، کارآمد خواهد بود.

این مقاله توسط بندیکت شنور(Benedikt Schnurr) و جورجیوس هالکیاس(Georgios Halkias) نوشته شده است.

به گفته نویسندگان، نزدیک به ۱۰۰ میلیون مشتری در سال ۲۰۲۱ محصولاتی دست‌ساز از وبسایت "Etsy" خریداری کرده‌اند که نشان می‌دهد مشتریان ترجیح می‌دهند خریدی شخصی‌تر و منحصر به فردتر انجام دهند.

محققان دریافتند که مصرف کنندگان زن تمایل زیادی به خرید کالاهای ساخته شده توسط زنان نشان می‌دهند، در حالی که مصرف کنندگان مرد نسبت به جنسیت تولیدکننده بی‌تفاوت هستند.

محققان با به کارگیری مجموعه‌ای از ۱۳ مطالعه، کشف کردند که مصرف‌کنندگان زن در مقایسه با همتایان مرد خود، عمیقا باور دارند که تصمیمات آنها هنگام خرید، ‌می‌تواند به بازگرداندن برابری جنسیتی در تجارت کمک کند. نویسندگان مطالعه این گرایش را «باور به اثربخشی عملکرد»(action efficacy beliefs) می‌نامند.
 

علاوه بر این، مطالعات آنها نشان می‌دهد که هر چه مصرف‌کنندگان زن بیشتر بر این باور باشند که زنان در تجارت با تبعیض جنسیتی مواجه می‌شوند، بیشتر تمایل خواهند داشت تا علیه این موضوع اقدامی انجام دهند و در نتیجه تمایل آنها برای خرید محصولات تولید شده توسط زنان بیشتر می‌شود. در واقع، خرید از یک تولیدکننده زن برای مصرف کنندگان زن اهمیت بیشتری دارد تا خرید کالا از گروهی از تولیدکنندگان زن و مرد که درآمدشان از صندوق برابری جنسیتی حمایت می‌کند.

علاوه بر این، این تیم دریافتند که شدت بیشتر "باور به اثربخشی عملکرد" در مصرف کنندگان زن، در هدایت آن‌ها برای خرید یک محصول نقش مهم‌تری نسبت به اینکه آیا آن محصول منعکس کننده هویت آنها هست یا خیر، ایفا می‌کند.

با این حال تمایل به کاهش نابرابری‌های اجتماعی برای تغییر رفتار کافی نیست. نویسندگان می‌نویسند: مصرف کنندگان باید باور کنند که اقدامات فردی به ظاهر بی‌اهمیت آنها می‌تواند کمک کننده باشد. از این نظر، مصرف کنندگان باید باور داشته باشند که اقدام آنها اهمیت دارد.

این مقاله موارد بالقوه‌ای برای افزایش فروش را به تولیدکنندگان زن و مدیران پلتفرم‌های آنلاین بازاریابی کالاهای دست ساز ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیاست‌گذاران می‌توانند از این یافته‌ها برای پیشبرد برابری جنسیتی در تجارت استفاده کنند.


کد مطلب: 60448

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60448/علت-تمایل-بیشتر-زنان-خرید-تولیدکنندگان-زن-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir