کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکان و کارگران بیشتر از سایر مشاغل در خطر تهدید و پرخاشگری هستند

30 آبان 1401 ساعت 7:33

بیش از یک سوم پزشکان حداقل یک بار مرعوب یا تهدید شده و از هر ده نفر بیش از یک نفر تهدید به مرگ شده است


بر اساس یافته های تحقیقات جدید، بیش از یک سوم پزشکان حداقل یک بار مرعوب یا تهدید شده و از هر ده نفر بیش از یک نفر تهدید به مرگ شده است. همچنین طبق اعلام اتحادیه‌های کارگری، کارکنان و کارگران مغازه‌ها اغلب با آزار و اذیت کلامی و پرخاشگری مواجه اند.
اخیرا انجمن پزشکی هلند تحقیقاتی را بین ۵۶۲ پزشک انجام داده و دریافت که تهدیدات علیه پزشکان از حمله لفظی و فیزیکی و تهدیدهای آنلاین تا آزار و اذیت یا تهدید خانواده متغیر است.
به گفته پژوهشگران، بیشتر تهدیدها از جانب بیماران یا نزدیکان آنها صورت می گیرد. محققان توضیح می دهند که پرخاشگری باعث استرس شده و برخی از پزشکان در محل کار احساس امنیت کمتری می کنند.
به گفته دانشمندان انجمن پزشکی هلند، تهدیدها یک خطر واقعی برای حرفه پزشکی بوده و حتی می توانند پایان زندگی حرفه ای یک شخص را رقم بزنند. رنه هیمان (Rene Heman) رئیس انجمن پزشکی هلند و پژوهشگر ارشد این مطالعات می گوید: با توجه به کمبود عمده کارکنان در بخش مراقبت های بهداشتی، ما باید همه پزشکان را برای این حرفه حفظ کنیم چراکه این موضوع به نفع همه ماست، به همین دلیل باید اقداماتی علیه تهاجم و ارعاب کارکنان صورت بگیرد.

محققان در ادامه توضیح می دهند: تنها ۶ درصد از پزشکان پرخاشگری را به پلیس گزارش می دهند. آمارها نشان می دهد که ۲۳  درصد از پزشکان حوادث را گزارش نمی کنند زیرا احساس می کنند تهدید بخشی از حرفه آنها است و ۴۰ درصد معتقدند که این کار بیهوده است زیرا با این گزارش هیچ اتفاقی نمی افتد.

محققان معتقدند: پزشکان تنها کسانی نیستند که با تهدیدها و تهاجمات زیادی روبرو هستند. به گفته اتحادیه های کارگری، کارکنان فروشگاه ها نیز با بدرفتاری کلامی شدیدی از سوی مشتریان روبرو هستند.
در طول همه ‌گیری ویروس کرونا، مشتریان گاهی اوقات ناراحتی خود را در مورد استفاده از ماسک‌های صورت اجباری و فاصله ‌گذاری اجتماعی با خشونت علیه کارمندان فروشگاه‌ها برطرف می ‌کردند. اتحادیه ها اعلام کردند که از آن زمان تاکنون، به دلیل افزایش شدید قیمت ها و وخامت اوضاع اقتصادی، وضعیت چندان بهبود نیافته است.

هیمان همچنین توضیح می دهد:مردم تحت فشار زیادی هستند که کاملا قابل لمس و درک است. در ضمن سطح عمومی خشونت نیز افزایش یافته است. به گفته او، در طول همه گیری ویروس کرونا این مشکلات به اوج خود رسید ولی هرگز به حالت عادی بازنگشت.
همچنین لیندا ورمولن (Linda Vermeulen) پژوهشگر یکی از اتحادیه های کارگری توضیح داد:کارکنان اغلب با رفتارهای ترسناک مواجه می شوند. ما می شنویم که فروشگاه ها به دلیل تبلیغات شلوغ تر می شوند، بنابراین بسیاری از کارها بر دوش کارمندان خواهد بود.
کارمندان گزارش داده اند که اگر بلافاصله به آنها کمک نشود، صبر خود را در مواجهه با این مشکلات از دست می دهند. او همچنین گفت که کارمندان تا حدی به مشتریان بی ادب عادت کرده اند و به طور فزاینده ای رفتارهای ضد اجتماعی را بدون شکایت از کارفرما تحمل می کنند.

محققان در پایان اعلام کردند که خشونت در حقیقت نوعی تجاوز به حقوق کارکنان تلقی می شود و متأسفانه در طول همه گیری کرونا، پرخاشگری بیشتری متوجه کارکنان شده است. البته پژوهشگران تاکید می کنند که اکثریت قریب به اتفاق خریداران رفتار شایسته ای دارند و تنها اقلیت کوچکی کارکنان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی ANP منتشر شده است.
 


کد مطلب: 60471

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60471/پزشکان-کارگران-بیشتر-سایر-مشاغل-خطر-تهدید-پرخاشگری-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir