جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - 9 Dec 2022
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
کد مطلب: 60488
۳

سرانه فضای آموزشی کشور،با استاندارد تعیین شده فاصله دارد

سرانه فضای آموزشی کشور،با استاندارد تعیین شده فاصله دارد
 مدارس کانکسی،چادر و کپر هنوز هم از بسیاری شهرهایمان رخت نبسته است و همچنان دانش آموزانی هستند که با وجود مسافت های طولانی از خانه هایشان به دنبال یافتن علم مسیری را طی می کنند تا به مدرسه ای که نه دیواری و نه سقفی دارد، برسند تا شاید بتوانند برای فردای بهتر این مرز و بوم کاری کنند.

این درحالی است که معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس،سرانه فضای آموزشی کشور را ۵/۲۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرده ومی گوید: با استاندارد های تعیین شده فاصله داریم.
مجید عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، در مورد سرانه فضای آموزشی مدارس در کشور گفت: آموزش متوازن در سراسر کشور از مصادیق عدالت آموزشی است که باید به شکل فضای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.
وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب سرانه فضای آموزشی ۱/۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز بود که در حال حاضر این عدد به ۵/۲۲ رسیده است. اما هنوز با استانداردها فاصله داریم. چرا که میزان سرانه آموزشی در بسیاری از کشورها بیش از استاندارد تعیین شده، است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، افزایش سرانه آموزشی مدارس کشور را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: سرانه استاندارد هدف گذاری شده در سند تحول بنیادین ۸.۳۹ مترمربع است که البته استان‌های ایلام و یزد به این استاندارد نزدیک شده اند و البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در انتهای این جدول هستند که یک دلیل عمده آن رشد فزاینده جمعیت و مهاجرت است.
عبداللهی ، تمرکز دولت سیزدهم را بر ارتقای سرانه آموزشی و توسعه عدالت آموزشی در کشور اعلام کرد و افزود: با توجه به اصل قانون اساسی که بر عدالت آموزشی تاکید دارد که برای توسعه آن همه تلاش های خود را بکار گرفته ایم و در نظر داریم تا در سال جاری، استان هایی را که با سرانه آموزشی پایین تری مواجه هستند، به حد میانگین برسانیم.
وی بر اهمیت حوزه هویت بخشی و کیفیت بخشی به فضای آموزشی کشور اشاه کرد و گفت: برای این مهم، رویکردهای جدیدی در شبکه سازی از لحاظ اجرایی، فنی و ساختگی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در فرایندهای اجرایی مدارس صورت بگیرد.
وی در مورد نوسازی مدارس، اظهارکرد: نوسازی مدارس از سال ۸۳ به بعد با ویرایش جدیدی ساخته شده است؛ اما در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و باید تمام فعالیت‌هایمان را همگرا کنیم تا بتوانیم  به هدف بالاتر برسیم.
این گفته ها در حالی است که هنوز در بسیاری شهرها و روستاها مدارس کانکسی و سنگی دایر است و در بسیاری شهرهای جنوبی کپر و چادر و رنجی که دانش‌آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند،جلوی چشمانمان است و با نبود واحد‌های آموزشی مقاوم و مستحکم می سازند تاشاید بتوانند آینده ای برای ایران بسازند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از اضطراب به نفع خود استفاده کنیم؟
چرا خودشیفته‌ها جذب نظریه‌های توطئه می‌شوند؟
سندروم داون چیست؟
استاد احمد صافی پدر مشاوره در آموزش و پرورش درگذشت+عکس
۳ کاری که در آستانه خشمگین شدن و از کوره در رفتن می‌توانید برای پرهیز از آن انجام بدهید
وقتی بزرگسالان هم مانند کودکان بیش‌فعال می‌شوند
علائم و راهکارهای کنترل اختلال نارسا خوانی
این ۹ نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است
پنج توصیه کلیدی برای مهار ترس در کودکان
تفاوت‌های علایم افسردگی در زنان و مردان
ازدواج سفید نه، هم‌باش‌های سیاه!
منشاء تعارض در روابط زناشویی و راه‌حل‌های کلیدی جهت مدیریت آن
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .