جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
کد مطلب: 60488
۳

سرانه فضای آموزشی کشور،با استاندارد تعیین شده فاصله دارد

سرانه فضای آموزشی کشور،با استاندارد تعیین شده فاصله دارد
 مدارس کانکسی،چادر و کپر هنوز هم از بسیاری شهرهایمان رخت نبسته است و همچنان دانش آموزانی هستند که با وجود مسافت های طولانی از خانه هایشان به دنبال یافتن علم مسیری را طی می کنند تا به مدرسه ای که نه دیواری و نه سقفی دارد، برسند تا شاید بتوانند برای فردای بهتر این مرز و بوم کاری کنند.

این درحالی است که معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس،سرانه فضای آموزشی کشور را ۵/۲۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرده ومی گوید: با استاندارد های تعیین شده فاصله داریم.
مجید عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، در مورد سرانه فضای آموزشی مدارس در کشور گفت: آموزش متوازن در سراسر کشور از مصادیق عدالت آموزشی است که باید به شکل فضای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.
وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب سرانه فضای آموزشی ۱/۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز بود که در حال حاضر این عدد به ۵/۲۲ رسیده است. اما هنوز با استانداردها فاصله داریم. چرا که میزان سرانه آموزشی در بسیاری از کشورها بیش از استاندارد تعیین شده، است.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، افزایش سرانه آموزشی مدارس کشور را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: سرانه استاندارد هدف گذاری شده در سند تحول بنیادین ۸.۳۹ مترمربع است که البته استان‌های ایلام و یزد به این استاندارد نزدیک شده اند و البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در انتهای این جدول هستند که یک دلیل عمده آن رشد فزاینده جمعیت و مهاجرت است.
عبداللهی ، تمرکز دولت سیزدهم را بر ارتقای سرانه آموزشی و توسعه عدالت آموزشی در کشور اعلام کرد و افزود: با توجه به اصل قانون اساسی که بر عدالت آموزشی تاکید دارد که برای توسعه آن همه تلاش های خود را بکار گرفته ایم و در نظر داریم تا در سال جاری، استان هایی را که با سرانه آموزشی پایین تری مواجه هستند، به حد میانگین برسانیم.
وی بر اهمیت حوزه هویت بخشی و کیفیت بخشی به فضای آموزشی کشور اشاه کرد و گفت: برای این مهم، رویکردهای جدیدی در شبکه سازی از لحاظ اجرایی، فنی و ساختگی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم در فرایندهای اجرایی مدارس صورت بگیرد.
وی در مورد نوسازی مدارس، اظهارکرد: نوسازی مدارس از سال ۸۳ به بعد با ویرایش جدیدی ساخته شده است؛ اما در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و باید تمام فعالیت‌هایمان را همگرا کنیم تا بتوانیم  به هدف بالاتر برسیم.
این گفته ها در حالی است که هنوز در بسیاری شهرها و روستاها مدارس کانکسی و سنگی دایر است و در بسیاری شهرهای جنوبی کپر و چادر و رنجی که دانش‌آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند،جلوی چشمانمان است و با نبود واحد‌های آموزشی مقاوم و مستحکم می سازند تاشاید بتوانند آینده ای برای ایران بسازند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت