کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احساسی که نشانه از دست دادن حافظه است

5 آذر 1401 ساعت 22:45

هرچه افراد در مراحل اولیه زندگی خود مشکلات روحی و روانی بیشتری را تجربه کنند، مشکلات حافظه آنان در آینده بیشتر می‌شود.


به نقل از سایکولوژی، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دوره‌های افسردگی در اوایل زندگی با از دست دادن حافظه در آینده مرتبط است. افرادی که در ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سالگی افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند، در دهه ۵۰ زندگی خود دچار مشکلات حافظه می‌شوند.

این نتایج نشان می‌دهد که افسردگی ممکن است منجر به زوال عقل در آینده شود بنابراین مقابله با افسردگی و اضطراب در بزرگسالی ممکن است به کاهش مشکلات حافظه همچنین کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند و روش‌هایی مانند مدیتیشن، ورزش و حفظ روابط قوی همگی می‌توانند کمک کننده باشند.

دکتر دریا گایسینا، محقق این تحقیق گفت: ما دریافتیم که هرچه تعداد دوره‌های افسردگی افراد در بزرگسالی بیشتر باشد، خطر ابتلا به اختلالات شناختی در آینده بیشتر خواهد بود. این یافته اهمیت مدیریت موثر افسردگی را برای جلوگیری از ایجاد مشکلات سلامت روانی مکرر با پیامد‌های منفی طولانی‌مدت نشان می‌دهد.

نتایج حاصل مطالعه‌ای است که روی بیش از ۱۸هزار نوزاد متولد شده در سال ۱۹۵۸ انجام شد که تا بزرگسالی تحت کنترل بودند. نتایج نشان داد که هر چه افراد در مراحل اولیه مشکلات سلامت روانی بیشتری داشته باشند، مشکلات حافظه آنان در آینده بیشتر خواهد بود. یک دوره افسردگی یا اضطراب در سال‌های بالاتر تأثیر کمی داشت. با این حال، دو یا سه دوره افسردگی و اضطراب در ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ سالگی با عملکرد بدتر حافظه در ۵۰ سالگی مرتبط بود.

امبر جان، محقق ارشد این تحقیق گفت: ما از نتایج تحقیقات قبلی می‌دانستیم که علائم افسردگی که در اواسط بزرگسالی تا اواخر بزرگسالی تجربه می‌شود، می‌تواند کاهش عملکرد مغز را در آینده پیش‌بینی کند، اما از اینکه دیدیم علائم افسردگی به وضوح در سه دهه بزرگسالی، پیش‌بینی‌کننده مهم عملکرد حافظه ضعیف‌تر در اواسط زندگی است، شگفت‌زده شدیم.

این تحقیق باید زنگ خطری باشد برای انجام هر کاری که می‌توانید برای محافظت از سلامت روان خود انجام دهید مانند حفظ روابط قوی با دوستان و خانواده، انجام تمرینات بدنی یا تمرین مراقبه ذهن آگاهی که همه این موارد سلامت روان را تقویت می‌کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا


کد مطلب: 60516

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60516/احساسی-نشانه-دست-دادن-حافظه

میگنا
  https://www.migna.ir