جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۱
کد مطلب: 60557
۲

برابر ساختن؛ پیام روز جهانی ایدز

برابر ساختن؛ پیام روز جهانی ایدز
به گزارش UNAIDS، نابرابری، یکی از عوامل اصلی در شیوع و ترویج ایدز در جهان است، به همین دلیل، سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، با اعلام شعار «برابر ساختن»، از همه افراد می‌خواهد که از نابرابری‌هایی که مانع پایان یافتن ایدز در جهان می‌شود، آگاه باشند و با آن‌ها مقابله کنند.

در این راستا، از جمله اقداماتی که به پایان بخشیدن نابرابری‌ها در جهان کمک می‌کند و باعث کاهش مبتلایان به ایدز می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

-ارائه خدمات بهینه به تمام افراد: ارائه خدمات بهینه، باعث افزایش دسترسی، برابری و مناسب بودن خدمات درمانی به منظور انجام آزمایشات و پیشگیری از مبتلا شدن به ایدز می‌شود.

-محترم شمردن تمام افراد: اصلاح قوانین، سیاست‌ها و اعمالی که باعث طرد شدن  مبتلایان و به حاشیه رانده شدن آن‌ها از جامعه می‌شود.

-اطمینان از دسترسی همه افراد به تکنولوژی: دسترسی تمامی افراد به تکنولوژی باعث سهولت تمام جوامع (از شمال تا جنوب زمین) در دسترسی به علم روز و نیز آشنایی با بهترین و به روزترین شیوه درمان می‌شود. 

-تعمیم و به‌کارگیری پیام «برابر ساختن»: در تمام جوامع و وجوه زندگی: آشنایی و بکارگیری با پیام «برابر ساختن»، باعث شناخت نابرابری‌ها و انجام اقدامات لازم درجهت رفع آن‌ها می‌شود.

در زمینه ایدز و مشکلات مبتلایان آن، ناگفته‌های بسیاری وجود دارد. پیام این روز را «برابر ساختن» نامیدند تا همه افراد در مقابل نابرابری‌هایی که انسان‌ها را از حمایت و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دور می‌کند، متحد شوند و برای رفع آن‌ها اقدام کنند. در این راستا، تمام افراد را محترم بشماریم و فراموش نکنیم که همه انسان‌ها حق زندگی کردن دارند، این حق طبیعی را از کسی دریغ نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی