جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۷
کد مطلب: 60558
۲

ساخت داروی جدید بیماری خواب در بزرگسالان

ساخت داروی جدید بیماری خواب در بزرگسالان
بر اساس نتایج مطالعات جدید، یک درمان خوراکی جدید و تک دوز برای بیماری خواب، بدون در نظر گرفتن مرحله بیماری، کشف شده که تا ۹۵ درصد در بزرگسالان و نوجوانان موثر است و می تواند یک عامل کلیدی در از بین بردن انتقال بیماری تا سال ۲۰۳۰ باشد.

داروی acoziborole که توسط موسسه Drugs for Neglected Diseases (DNDi) و Sanofi توسعه یافته است، بر خلاف درمان های فعلی برای بیماری خواب، نیازی به چند روز درمان، بستری شدن در بیمارستان یا پرسنل بهداشتی بسیار ماهر ندارد.

این بیماری که توسط نیش مگس تسه تسه آلوده به بیماری خواب یا تریپانوزومیازیس آفریقایی انسان (HAT) منتقل می شود، یک بیماری استوایی است که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.
تریپانوزومیازیس آفریقایی در سراسر کشورهای غرب و مرکز آفریقا یافت می شود که بیشتر موارد ابتلای آن در کنگو است.
به گفته محققان، تا سال ۲۰۱۹، درمان برای بیماران در مرحله اولیه بیماری یک تزریق روزانه به مدت هفت روز یا بیشتر و برای بیماران در مرحله بعدی بیماری، یک قطره وریدی به مدت هفت روز بود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.
پژوهشگران همچنین گفتند که بیماران برای تشخیص مرحله بیماری خواب برای تعیین مناسب‌ترین درمان، باید تحت فشار نخاعی قرار بگیرند.

دکتر آنتوان تارال (Antoine Tarral) محقق ارشد این مطالعات گفت: بیماری خواب میلیون ها نفر را در سراسر جنوب صحرای آفریقا تهدید می کند. بسیاری از افراد در معرض خطر در مناطق روستایی دور افتاده زندگی می کنند که دسترسی کمی به خدمات بهداشتی کافی وجود دارد و آکوزیبورول پتانسیل ایجاد انقلابی در درمان بیماری خواب را دارد.

تارال در ادامه افزود: این دارو در یک دوز تجویز می شود و در تمام مراحل بیماری موثر است، در نتیجه بسیاری از موانع موجود در حال حاضر برای افراد آسیب پذیر در برابر بیماری ها، مانند درمان های تهاجمی و مسافت های طولانی تا بیمارستان یا کلینیک از بین می رود.
در این پژوهش ها، محققان دریافتند که 18 ماه پس از درمان، 95 درصد از بیماران مبتلا به g-HAT در مرحله آخر تحت درمان با آکوزیبورول درمان شدند و هیچ تریپانوزوم، انگل های میکروسکوپی که باعث g-HAT می شوند، در مایعات بدن وجود نداشت.
همچنین محققان اعلام کردند که در مرحله اولیه و میانی بیماران، 100 درصد مبتلایان با موفقیت درمان شدند.
جالب اینجاست که نسبت عوارض جانبی مربوط به درمان کم و همه حوادث خفیف یا متوسط ​​بودند و هیچ سیگنال ایمنی مرتبط با دارو در این مطالعه شناسایی نشد.

دکتر ویکتور کاند (Victor Kande) محقق این کارآزمایی و مشاور سابق متخصص بیماری ‌های استوایی در وزارت بهداشت کنگو گفت: سازمان بهداشت جهانی هدفی را برای حذف g-HAT تا سال 2030 با قطع انتقال این بیماری تعیین کرده است.

اگرچه موارد ابتلا در سراسر آفریقا در حال کاهش است، اما این یک چالش خواهد بود و ما معتقدیم استفاده از داروی آکوزیبورول می تواند ابزاری حیاتی در آینده باشد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی The Lancet Infectious Diseases منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!