سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۸
کد مطلب: 60592
۲

موسیقی و مدیریت احساسات

موسیقی و مدیریت احساسات
موسیقی پتانسیل این را دارد که حالات عاطفی انسان را تغییر دهد و شنوندگان را از درد و افکار منفی، منحرف کند. علاوه بر این، ثابت شده است که موسیقی به بهبود حافظه و خلق و خو کمک می کند.
محققان انجمن آکوستیک آمریکا، در نشست جدید خود اپلیکیشنی را ارائه داده اند که لیست های پخش (playlist) سفارشی ایجاد می کند تا شنوندگان بتوانند از طریق موسیقی، احساسات خود را مدیریت کنند.
پژوهشگران گفته اند: موسیقی به‌ عنوان یک زبان جهانی، می ‌تواند به طور قابل‌ توجهی بر وضعیت فیزیکی و عاطفی افراد تأثیر بگذارد. ما این برنامه را به عنوان روشی برای متعادل سازی احساسات افراد توسعه داده ایم.

این برنامه می تواند به ویژه برای افرادی موثر باشد که به دلیل احساس شرم، بی کفایتی یا بی اعتمادی، تمایلی به دریافت مشاوره یا ارتباط با روان درمان نداشته باشند.
کاربران برای سنجش وضعیت عاطفی خود و ارائه اطلاعات مورد نیاز جهت ایجاد یک لیست پخش، سه پرسشنامه را در برنامه تکمیل می کنند.
عواطف فعلی و وضعیت هیجانی بلندمدت افراد با استفاده از یک ابزار ارزیابی تصویری سنجیده می ‌شود که به شناسایی احساسات از نظر سطح انرژی و خلق و خو کمک می ‌کند.

سطح انرژی می تواند بالا، متوسط، یا پایین باشد و وضعیت خلق و خو نیز می تواند به صورت مثبت، خنثی یا منفی ثبت شود. علاوه بر این، یک پرسشنامه غربالگری اختلال اضطراب عمومی، برای ارائه بهتر پلی لیست های شخصی سازی شده، توسط کاربران تکمیل می شود.
بیشتر بخوانید موسیقی ، نیک زیستی و تاب آوری
با تعیین وضعیت عاطفی کاربر، برنامه قادر است با استفاده از یکی از سه استراتژی تسلی بخش، آرامش بخش، یا نشاط بخش، یک لیست پخش سفارشی و با ترتیب خاصی از آهنگ ها ایجاد کند که بسته به نوع استراتژی، می تواند منعکس کننده احساسات کاربر باشد یا سطح پایین/بالایی از انرژی مثبت را به شنونده انتقال دهد.
محققان اظهار داشته اند: در آزمایش ‌های خود متوجه شدیم که استراتژی های آرامش ‌بخش و نشاط ‌بخش، به طور قابل ‌توجهی شنوندگان را از حالات احساسی منفی به احساسات مثبت ‌تر سوق می دهند.
همچنین زمانی که شنوندگان خلق و خوی خنثی دارند، هر سه استراتژی پیشنهادی، می ‌توانند وضعیت روحی شنوندگان را به سمت احساسات مثبت‌ تر هدایت کنند.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟