جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۶
کد مطلب: 60678
۴
سارا حق بین

چگونه در زندگی انعطاف‌پذیرتر باشیم؟

باشگاه تاب آوری
چگونه در زندگی انعطاف‌پذیرتر باشیم؟
 باشگاه تاب آوری میگنا در ترجمه ای از سارا حق بین  گزارش میکند که : برای بسیاری از مردم انعطاف‌پذیری در زندگی دشوار است.هنگامی که موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید، به سرعت احساس ناامیدی می‌کنند و این باعث می‌شود خود را سرزنش کنند.
این رویکردهای سخت مانع از دستیابی شما به آنچه می‌خواهید در درازمدت می‌شود و وقتی به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه کارها آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود، ناامیدیتان افزایش‌ می‌یابد.
افزایش انعطاف‌پذیری ذهنی به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های چالش‌برانگیز آرام بمانید و به شما این امکان را می‌دهد تا بطور موثرتری با مشکلات کنار بیایید و موقعیت‌های استرس‌زا را برای دستیابی به نتایج دلخواه بهتر هدایت کنید.
 
  • آنچه را که نمی‌توانید تغییر دهید بپذیرید. اولین قدم برای انعطاف‌پذیری ذهنی بیشتر، پذیرش چیزهایی است که خارج از کنترل شما هستند. وقتی سخت‌گیری می‌کنید، در واقع سعی می‌کنید همه چیز را کنترل کنید. نگه‌داشتن این حس کنترل یک احساس کاذب امنیت است که باعث ناامیدی بیشتر می‌شود. بهتر است در مورد چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند پذیرش داشته باشیم. وقتی توانایی محدود خود را برای تغییر یک رویداد بپذیریم، می‌توانیم اضطراب‌ها و ناامیدی‌ را رها کنیم.
  • از افکارت عقب‌نشینی کن. عقب‌نشینی از افکارتان با دادن فضای ذهنی به شما امکان انعطاف‌پذیری بیشتری در زندگی می‌دهد. به جای اینکه صرفاً به صحبت‌های ذهنی خود واکنش نشان دهید، ایجاد فاصله بین افکار و اعمال، شما را قادر می‌سازد تا راه‌های مؤثرتری را برای سازگاری با یک موقعیت انتخاب کنید.
  • روی زمان حال تمرکز کنید. تمرکز بر گذشته و آینده شما را از زندگی در زمان حال دور می‌کند. انعطاف‌پذیری بیشتر در زندگی مستلزم ایجاد حس آگاهی از لحظه حال است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که توجه خود را به نفس کشیدنتان جلب کنید یا متوجه احساس پاهای خود روی زمین شوید. می‌توانید توجه خود را به صداهای اطراف خود جلب کنید و با کنجکاوی به صداهای مختلف گوش دهید. تمرکز بر زمان حال انعطاف‌پذیری رفتاری ایجاد می‌کند زیرا می‌توانید بطور مناسب‌تری به خواسته‌های موقعیتی پاسخ دهید.
    با ارزش‌های خود زندگی کنید. آگاهی از ارزش‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که با دادن حس جهت‌گیری در زندگی انعطاف‌پذیری بدست آورید. ارزش‌ها عبارتند از شیوه‌های بودن، متشکل از قیدهایی مانند عاشقانه، خلاقانه، اصیل، عالی. داشتن درک روشنی از ارزش‌های خود موجب می‌شود هر زمان که در موقعیتی چالشی قرار گرفتید و با افکار دشوار یا احساسات دردناک مواجه شدید، خود را به سمت آنچه مهم است تغییر جهت دهید.
 
  • کمی ریسک کنید. ریسک‌های معقول به شما اجازه می‌دهد تا بر اساس ارزش‌های خود عمل کنید و بر موانع ذهنی سختی که مانع حرکت شما به سوی یک زندگی معنادار می‌شود، غلبه کنید. اگرچه این امر مستلزم شهامت بیرون آمدن از عادات ناکارآمد قدیمی است، اما مستلزم ایجاد عادات جدید نیز هست. عادت‌ها، روال‌ها و الگوهای رفتاری رایج لزوماً سفت و سخت نیستند، مگر اینکه بعد از اینکه دیگر مفید نیستند، آنها را ادامه دهید. توانایی انطباق با عادات مؤثرتر به شما این امکان را می دهد که کارآمدتر به جلو حرکت کنید. ریسک کردن لزوماً به معنای بی‌پروایی نیست. در عوض، به این معنی است که شجاعت لازم را بدست آورید تا دائماً در خدمت ارزش‌های خود از منطقه آسایش خود خارج شوید و بتوانید زندگی مورد نظر خود را داشته باشید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.