کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت دوست‌یابی در نیمه دوم زندگی

روانشناسی دوستی

دوستی‌ها مزایایی متفاوت از روابط خانوادگی و عاشقانه دارند

25 آذر 1401 ساعت 20:41

دوستی‌ها مزایایی متفاوت از روابط خانوادگی و عاشقانه دارند که نمی‌توان با چیز دیگری جایگزین کرد دوستان در روزهای سخت به مثابه حامی میتواندد موجب تاب آوری و توانایی باشند


دوستی رابطه محبت متقابل بین مردم است. دوستی نوعی رابطه، مثبت، متقابل و اجتماعی است. دوستی، یک ارتباط رسمی یا مادرزادی نیست و قابل اکتساب است. ارتباط دوستانه از آشنایی صرف عمیقتر است.
به گزارش میگنا سارا حق ببن در باشگاه تاب آوری میگنا نوشت : دوستی‌ها مزایایی متفاوت از روابط خانوادگی و عاشقانه دارند که نمی‌توان با چیز دیگری جایگزین کرد دوستان در روزهای سخت به مثابه حامی میتواندد موجب تاب آوری و توانایی باشند.

به عنوان مثال آزادی از برخی نقش‌ها و تعهدات. تحقیقات نشان می‌دهد دوستی به شدت با شادی، سلامت روان و طول عمر در بزرگسالی مرتبط است. در دوران میان‌سالی و پیری، دوستان می‌توانند ضربات و ضررهای سختی را که پیری می‌تواند به همراه داشته باشد، مهار کنند. با افزایش سن، دوستی‌ها کلیدی شادی و طول عمر هستند. بر اساس تحقیقات داشتن یک شبکه اجتماعی قوی، خطر مرگ زود هنگام را تا حدود 45 درصد کاهش می‌دهد. در مقابل، انزوای اجتماعی و تنهایی با خطر بالاتر زوال عقل، بیماری قلبی، افسردگی و سایر آسیب‌های روانی و جسمی مرتبط است.
اما باید بدانیم که با افزایش سن، دوست‌یابی سخت‌تر خواهد شد. برای بسیاری از افراد مسن با افزایش سن پیدا کردن دوستان جدید دشوارتر می‌شود.
مطالعات نیز این باور را تأیید می‌کنند که دوست‌یابی پس از بازنشستگی و حتی در اواسط زندگی چالش‌برانگیزتر است. در اوایل زندگی، مدرسه، دانشگاه و کار، شبکه‌های اجتماعی آماده‌ای را با انواع امکانات دوستی فراهم می‌کنند. اما افراد مسن اغلب فاقد آن شبکه‌های طبیعی هستند و این شبکه‌های دوستی چیزی نیست که به راحتی و طی زمان کوتاهی بتوان آن‌ها را ایجاد کرد.
بنابراین بازنشستگان و افراد مسن ممکن است لازم باشد برای پیدا کردن دوستان، بیشتر تلاش کنند.


کد مطلب: 60689

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60689/روانشناسی-دوستی

میگنا
  https://www.migna.ir