پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۳
کد مطلب: 60747
۲

قبل از خواب ورزش نکنید

فاطمه کردی
بررسی های محققان نشان می دهد برخی از مکانیسم‌ هایی که از طریق آن ورزش تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت افراد دارد شامل کاهش عواملی مانند اضطراب و چاقی است که می ‌تواند خواب را تحت تاثیر قرار داده و به ریتم شبانه روزی، چرخه طبیعی خواب و بیداری کمک کند.
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که انجام ورزش در زمان نزدیک به خواب منجر به بدخوابی و بر هم خوردن چرخه خواب می شود. با این حال، شواهد علمی این موضوع را ثابت نمی ‌کنند اگرچه عاقلانه است که یک ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید از ورزش شدید اجتناب کنید.
در مورد اینکه آیا توصیه ها باید برای افراد مختلف، متفاوت باشد نیز نظریات متعددی وجود دارد. گروهی از مردم به طور طبیعی سحرخیز هستند و گروهی دیگر نیز تمایل به شب بیداری دارند.
به طور کلی ساعت بدن ما توسط عواملی از درون ما کنترل شده و توسط تأثیرات دنیای اطرافمان، مانند زمان ورزش و قرار گرفتن در معرض نور، تغییر می کند. در مورد تأثیر ورزش بر تغییر ساعت بدن مطالعات اندکی انجام شده است.
این امکان وجود دارد که اگر یک فرد شب زنده دار به دلیل یک برنامه کاری خاص مجبور به خوابیدن شبانه و زودتر بیدار شدن باشد، مواردی مانند ورزش در اوایل روز و یا قرار گرفتن در معرض نور ممکن است کمک کند. به گزارش سیناپرس،از سوی دیگر، اگر یک فرد سحر خیز بخواهد دیرتر به رختخواب برود ممکن است از ورزش کردن در اواخر روز، در زمانی بین ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۱۰ شب سود ببرد.
در خاتمه گفتنی است به باور محققان، ممکن است بین زمان ‌بندی ورزش و خواب، تعاملی وجود داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که ورزش کردن در اواخر روز بیشتر با تاخیر در زمان خواب برای صبح نسبت به انواع شب زنده دار مرتبط است.
در خاتمه باید تاکید کرد:در شرایط امروزی،  یک سبک زندگی پرمشغله می تواند برنامه ریزی ورزش را برای افراد دشوار کند. اگر برای شما تنها امکان ورزش کردن در ساعات عصر ممکن است، در ورزش کردن تردید نکنید زیرا فواید آن بسیار بیشتر از تاثیرات احتمالی است.

 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!