جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۶
کد مطلب: 60880
۰
سنا دلفیه

دورکاری می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد

سطوح پایین فعالیت بدنی روزانه با افزایش علائم افسردگی، اضطراب و استرس مرتبط هستند.
دورکاری می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد
محققان ژاپنی در یک مطالعه جدید نشان داده اند که روی آوردن نیروی کار جهانی به دورکاری و فعالیت از خانه، تاثیرات نامطلوبی بر سلامت آن ها به همراه داشته و باید برای آن تدابیر ویژه ای اندیشید.

 رفت و آمد به محل کار، روال روزمره ای در سراسر جهان بوده است که در طول همه‌گیری کووید ۱۹ با توقف های ممتدی روبرو شد، چراکه به طور ناگهانی از بسیاری از کارمندان خواسته شد از راه دور و از خانه، کارهای خود را انجام دهند.

اکنون، محققان ژاپنی تحقیقاتی را در مورد تأثیرات این تغییر در روال‌های روزمره انجام داده اند که نشان می دهند چنین تغییراتی می تواند برای سلامت مضر بوده باشد.

در این مطالعه، پژوهشگران دانشگاه تسوکوبا نشان داده اند که تغییرات سبک کاری در طول همه‌گیری فوق بر فعالیت بدنی روزانه کارکنان و همچنین نگرش آن ها به سلامت تأثیر گذاشته است.

به گفته این محققان، حتی اگر رفت و آمد به محل کار با وسایل نقلیه عمومی یا ماشین انجام شود که به انرژی کمتری نسبت به فعالیت هایی مثل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیاز دارند، باز هم این ها بخشی از فعالیت بدنی روزانه محسوب می شوند و تاثیرات خود را در سلامتی افراد دارند.

این در حالی است که سطوح پایین فعالیت بدنی روزانه با افزایش علائم افسردگی، اضطراب و استرس مرتبط هستند.
آن ها برای انجام پژوهش خود، داده‌های جمع‌آوری‌شده دولت این کشور از طریق یک نظرسنجی آنلاین را که قبل، در حین، و پس از اولین قرنطینه ملی ژاپن انجام شده بود، بررسی کردند.
نتایج این بررسی ها نشان داد: همان طور که انتظار می رود، نرخ فعالیت بدنی روزانه مرتبط با سفر در میان افرادی که در طول همه گیری به رفت و آمد ادامه دادند، در بالاترین میزان باقی ماند. ولی برای کسانی که به طور ناگهانی به دورکاری روی آوردند، به شدت کاهش یافت.
این اتفاق به ویژه در مورد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله که در طول همه گیری به کار از خانه روی آوردند صادق بود.

محققان همچنین دریافتند: نسبت بالایی حدود ۸۰ درصد از کسانی که در طول همه گیری کووید ۱۹ به دورکاری روی آوردند و پس از آن به دفاتر کاری خود بازنگشتند، موافق بودند که کاهش فعالیت بدنی روزانه آن ها، پیامد منفی تغییر روند آن ها به سمت دورکاری بوده است و این نشان دهنده افزایش آگاهی سلامت در این گروه است.
آن ها می گویند: با توجه به این که به نظر می رسد روند دورکاری یا انجام کار از خانه، همچنان در سطوح مختلفی در کشورهای گوناگون باقی بماند، حمایت از دورکارها به ویژه زنان و جوانان برای جبران فعالیت بدنی روزانه از طریق ورزش و موارد دیگر لازم خواهد بود.
شایان ذکر است این یافته های پژوهشی را نشریه بین المللی Transportation Research Interdisciplinary Perspectives منتشر کرده است.
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.