سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۵
کد مطلب: 60896
۰

تغییرات دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۲

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در آزمون امسال سوالات هر درس یا تعدادی از دروس باهم در دفترچه جداگانه قید شده و هر دفترچه، پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سوالات ، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به تغییرات دفترچه های سوالات کنکور ۱۴۰۲ ، با بیان اینکه داوطلبان گروه ریاضی ۲ دفترچه دریافت می‌کنند، توضیح داد: دفترچه اول شامل ۴۰ سوال ریاضی است که نسبت به سال گذشته ۱۰ مورد کاهش یافته است. زمان پاسخگویی به سوالات ۷۰ دقیقه است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه دوم گروه ریاضی اظهار کرد: این دفترچه شامل ۳۰ سوال شیمی و ۳۵ فیزیک است و زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است.

وی درباره ۴ دفترچه گروه تجربی نیز گفت: دفترچه شماره یک شامل ۴۵ سوال زیست شناسی است که نسبت به سال گذشته ۵ مورد کاهش یافته اما فرصت داوطلبان برای پاسخ به پرسش‌ها بیشتر شده است. دفترچه دوم داوطلبان گروه تجربی مختص این دروس است که شامل ۳۰ سوال شیمی و ۳۵ سوال فیزیک است. مدت زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است.

مروتی درباره دفترچه سوم گروه تجربی نیز گفت: این دفترچه شامل ۳۰ سوال ریاضی و ۱۵ سوال زمین‌شناسی است که ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ در نظر گرفته‌ شده است.

مروتی با بیان اینکه داوطلبانی که رشته بهیاری انتخاب کرده‌اند، باید به سوالات دفترچه چهارم پاسخ دهند؛ گفت: این دفترچه شامل ۳۰ سوال است و ۲۰ دقیقه فرصت پاسخ‌دهی برای این سوالات در نظر گرفته شده است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش، درباره دفترچه‌های گروه علوم‌انسانی گفت: این دفترچه شامل ۲۰ سوال ریاضی، ۳۰ سوال برای زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سوال روان‌شناسی و ۱۵ سوال علوم‌اجتماعی است‌.

وی درباره دفترچه دوم این گروه آزمایشی توضیح داد: دفترچه دوم گروه انسانی شامل ۱۳ سوال تاریخ، ۱۳ سوال جغرافیا،۲۰ سوال فلسفه و منطق، ۱۵سوال برای اقتصاد و ۲۰ سوال برای عربی است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه گروه هنر بیان کرد: داوطلبان این گروه آزمایشی به ۵۰ سوال برای درک عمومی هنر، ۲۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۳۰ سوال خلاقیت تصویری و در مجموع به ۱۰۰ سوال در مدت ۱۱۵ دقیقه پاسخ می‌دهند.

گروه زبان نیز شامل ۷۰ پرسش تخصصی است که داوطلبان این گروه آزمایشی در مدت ۱۰۵ دقیقه به سوالات پاسخ می‌دهند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا