جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۹
کد مطلب: 60951
۰

روش های که برای افزایش محبت بین زن و شوهر وجود دارد

روش های  که برای افزایش محبت بین زن و شوهر وجود دارد
ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی است. موفق بودن در این مرحله نیازمند مهارت و دانش کافی میباشد. این امری طبیعی است که همه ی افراد دوست دارند ازدواج موفق داشته باشند و همسرشان به آنها عشق بورزد و به آنها محبت کند.
اما به یاد داشته باشید که ازدواج همیشه یک جاده صاف و هموار نیست و گاهی ناملایماتی در این مسیر وجود دارد که ممکن است این مهر و محبت را کمتر کند. در برخی موارد فرد محبتی را که انتظار دارد از همسرش دریافت نمیکند و همین موضوع باعث دلسردی و اضطراب میشود حال در مواجه با چنین مواردی چه باید کرد؟
حتی اگر همسر شما اولین کسی است که در ازدواج از نظر عاطفی عقب نشینی میکند، این شما هستید که باید برای جلب محبت همسر ابتکار عمل به خرج دهید. راه های زیادی برای افزایش محبت بین زن و شوهر وجود دارد که در این مقاله سعی میکنیم به  آنها بپردازیم.

همسرتان را تحسین کنید
یکی از بهترین راه ها از نظر مشاورین خانواده برای جلب محبت شوهر تحسین و قدردانی از او است. میتوان گفت شدت عشق و علاقه همسرتان به شما به طور مستقیم متناسب با ارزش و اهمیتی است که برای او قائل میشوید. یعنی هر چه بیشتر همسرتان احساس کند که برای شما مهم است، مهر و محبت قویتری نسبت به شما پیدا میکند. این موضوع مخصوصا درباره مردان کاملا صادق است؛ درواقع آقایان تمایل دارند از جانب همسرشان ستایش شوند. برای این کار کافی است دو نکته زیر را در نظر بگیرید:
  1. همسر شما به خوبی میداند که قرار نیست مردی باشد که دنیا را نجات میدهد اما همیشه در تلاش است که قهرمان زندگی خود باشد. پس این احساس را به او بدهید و از اهمیت دادن به همسرتان دست برندارید. فقط کافی است هر کار مثبتی که انجام میدهد، از او قدردانی کنید.
    خصوصیات مثبت همسرتان را بشناسید و از آنها تعریف کنید. حتی زمانیکه در جمع خانواده حضور دارید، به جای تمرکز بر روی عیب های یکدیگر، سعی کنید خصوصیات مثبت همسرتان را عنوان کنید. بدین ترتیب احساس اهمیت و امنیت روانی که به همسرتان القا میشود، باعث پایداری رابطه و جلب محبت مرد میشود.
بیش از حد وابسته و نیازمند نباشید
یکی از راه های جلب محبت شوهر نشان دادن استقلال فردی است. سعی کنید چه از نظر مالی و چه از نظر عاطفی بیش از حد نیازمند و وابسته نباشید.
چرا که یک فرد مستقل و قوی جذابتر از یک فرد وابسته است. اگر بیش از حد به همسرتان تکیه کنید ممکن است این حس را در او به وجود آورید که تنها برای رفع کمبودهایتان به او نیاز دارید و خودتان قادر به انجام هیچ کاری نیستید.
شما باید یاد بگیرید قبل از هر کس و هر چیزی خودتان از احساستان مراقبت کنید.
یک تست ساده برای اینکه بفهمید آیا در ازدواج خود بیش از حد به همسرتان نیازمند هستید یا نه این است که از خود بپرسید، زمانیکه همسرم درخواستهای مرا رد میکند چقدر میترسم و چه برخوردی میکنم؟
به یاد داشته باشید اگر در ازدواجتان فردی وابسته هستید، هر کاری که برای جلب محبت شوهر یا همسرتان انجام دهید با شکست مواجه میشود.

به سلامت و ظاهر خود اهمیت دهید
بدون شک یکی از مهم ترین مواردی که در افزایش محبت همسر به ویژه جلب محبت مرد اهمیت دارد زیبایی ظاهری است. هیچکس دوست ندارد که همسرش را با ظاهری ژولیده و نامرتب ببیند. پس سعی کنید لباس های متناسب و زیبا به تن کنید. روی تناسب اندامتان کار کنید. ورزش کنید و به سلامتیتان اهمیت دهید. مجموعه ی اینها به همراه چهره ای خندان میتواند احساس آرامش و امنیت را به همسرتان تزریق کند و مطمئنا تنها پاسخی که میگیرید، عشق و محبت است.

با احتیاط درباره گذشته صحبت کنید
یکی از راه های افزایش محبت بین زن و شوهر این است که به طور زیرکانه ای از خاطرات گذشته استفاده کنید. چرا که گذشته هم بخش مهمی از هویت شما است. اما توجه کنید که بیشتر به کارهای خوبی که همسرتان در گذشته انجام داده است یا کارهایی که صرفا برای شما انجام داده، اشاره کنید. این کار احساس خوبی به طرف مقابل القا میکند و باعث میشود همسرتان از نظر عاطفی بیشتر به شما جلب شود. در مقابل؛ یادآوری خاطرات ناخوشایند حتی اگر بدون هیچ منظوری باشد، میتواند معنای بی احترامی یا طعنه و بی محبتی را برای همسرتان داشته باشد. پس اگر به دنبال راهی برای افزایش محبت شوهر هستید، با احتیاط از گذشته صحبت کنید.

با همسرتان همدل تر باشید
نشان دادن همدلی میتواند راه خوبی برای جلب محبت شوهر باشد. همدلی یعنی اینکه شما احساسات و عواطف شریک زندگیتان را درک کنید. همدلی با ایجاد یک ارتباط قوی همراه است که به دو نفر کمک میکند که با همراهی یکدیگر از پستی ها و بلندی های زندگی به سلامت عبور کنند. چندین راه برای ابراز همدلی با همسر وجود دارد، مثلا:
  • برای همسرتان یک شنونده خوب باشید.
    برای درک احساسات همسرتان در هر موضوعی، ابتدا باید به حرفهایش گوش دهید.
    هرگز همسرتان را قضاوت نکنید؛ اکثر ما عادت داریم بعد از شنیدن حرفها و درد دل طرف مقابل، قضاوت و داوری میکنیم. فراموش نکنید که برای درک همسر باید از دیدگاه او به مسائل نگاه کنید.
به همسرتان ابراز علاقه کنید
ابراز علاقه راحت ترین کاری است که میتوان برای جلب محبت شوهر و به ویژه جلب محبت خانم ها انجام داد. سعی کنید همیشه به همسرتان یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید. برای ابراز علاقه تان کارهای متفاوت و جذاب انجام دهید. مثلا روی آینه برای او پیغامی بگذارید که دوستت دارم. در زمان بیماری یا حتی سلامی به او گوشزد کنید که مراقب خودش باشد. کارهای به این سادگی تاثیرات شگفت آوری بر رابطه شما دارد.

احساس پذیرش یکی از راه های جلب محبت
توجه کنید که یکی از مهم ترین نیازهای عاطفی همسرتان احساس پذیرش است. یعنی شما نه تنها باید شایستگی های همسرتان را بپذیرید بلکه باید نواقص او را هم قبول کنید. یکی از بهترین راه ها برای کسب محبت شوهر این است که به او بفهمانید از ازدواجتان راضی هستید و همسرتان را با تمام نواقصی که دارد دوست میدارید. این طبیعی است که هر فردی عیب هایی داشته باشد اما هنر شما این است که این عیب ها را بپوشانید.
جمع بندی:
به یاد داشته باشید، حفظ جذابیت در قلب و روان همسرتان فقط به معنای داشتن ظاهری زیبا نیست. تمام نکات فوق سعی دارد توجه شما را به محبت، عواطف و احساسات درونی همسرتان بیشتر کند تا نیازهای عاطفی او را بهتر بشناسید و برای این نیازها پاسخی متناسب ارائه دهید.
 
مرجع : مرکز آویزه
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.