پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 61004
۲

راه‌اندازی مرکز کارورزی تخصصی روانشناسی در دانشگاه تبریز

راه‌اندازی مرکز کارورزی تخصصی روانشناسی در دانشگاه تبریز
این مرکز با حضور دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام دکتر علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر حسینی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس‌های دانشگاه، دکتر نیکزاد، رئیس مرکز تحقیقات و علوم فناوری زیستی دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی افتتاح شد.

دکتر یوسف ادیب رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تبریز دراین‌ ارتباط گفت: این مرکز بیشتر به‌منظور انجام فعالیت‌های آموزشی و بالینی دانشجویان و به‌خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی، راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه تبریز برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد، افزود: مرکز کارورزی تخصصی روانشناسی این دانشکده در فضای به وسعت ۵۰ مترمربع در ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تبریز اضافه کرد: مرکز کارورزی تخصصی روانشناسی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز به همت و مشارکت پردیس‌های این دانشگاه به بهره‌برداری رسیده است.


به گفته وی در حال حاضر در این دانشکده بیش از ۱۰۰۰ نفر دانشجو، ۳۳ نفر هیات علمی در چهار گروه آموزشی روانشناسی، علوم تربیتی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علم اعصاب شناختی مشغول به فعالیت هستند.

بر پایه همین گزارش؛ دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز است. این دانشکده که در سال ۱۳۲۹ ایجاد و راه‌اندازی شده، در بدو تأسیس باعنوان دانشسرای عالی شناخته می‌شد و فقط داوطلبان دبیری را در رشته ادبی می‌پذیرفت.

در سال ۱۳۴۷رشته‌های تحصیلی خانه‌داری و کتابداری نیز به مجموع رشته‌های این دانشسرا افزوده گشت. در سال ۱۳۴۹نام دانشسرا به دانشکده علوم تربیتی تغییر یافت. در سال ۱۳۵۲رشته علوم تربیتی در این دانشکده راه‌اندازی گردید در سال ۱۳۵۴رشته تحصیلی روان‌شناسی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی منفک شده و به این دانشکده الحاق شد. از سال ۱۳۶۲این رشته تحصیلی با عنوان روان‌شناسی بالینی شناخته شد.
 

از سال ۱۳۶۶ رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نیز به این دانشکده افزوده شد. این دانشکده سرانجام از سال ۱۳۷۰با عنوان دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی به فعالیت خود ادامه داد
مرجع : دانشگاه تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی