کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسیقی تاثیر مثبتی بر سلامت روان دانش آموزان دارد

سینا پرس , 1 بهمن 1401 ساعت 16:57

موسیقی، فعالیتی است که می تواند به دانش آموزان در توسعه مهارت ها و شایستگی ها، مدیریت احساسات و تقویت ارتباط با مدرسه و جامعه، کمک کند


محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گویند: ما می دانیم که پاندمی کووید ۱۹ آسیب های بسیاری را بر سلامت روان دانش آموزان وارد کرده است و گزارش های متعددی از کاهش یادگیری از زمان شروع همه گیری، وجود دارند. موسیقی، فعالیتی است که می تواند به دانش آموزان در توسعه مهارت ها و شایستگی ها، مدیریت احساسات و تقویت ارتباط با مدرسه و جامعه، کمک کند.

مطالعات قبلی محققان نشان داد: کودکانی که یک ساز موسیقی یاد می گیرند، عملکرد شناختی بهتری دارند. تحقیقات دیگر همچنین نشان داد که آموختن موسیقی، به افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلاقیت، سلامت روان و ثبات عاطفی دانش آموزان کمک می کند.

در این مطالعه، ۱۲۰ دانش آموز از ۵۲ مدرسه راهنمایی در منطقه لس آنجلس، در نظرسنجی های آنلاین و ناشناسی شرکت کردند که شمال سوالاتی در حوزه های کلیدی رشد مثبت جوانان از جمله شایستگی و اعتماد به نفس بود.
تحقیقات گذشته نشان داد: نوجوانانی که از این ویژگی‌ ها برخوردار هستند، به احتمال زیاد کمک ‌های مثبتی به جامعه خواهند کرد و احتمال کمتری دارد که در آینده درگیر رفتارهای مخاطره ‌آمیز شوند.
پژوهشگران دریافتند: دانش آموزانی که آموزش موسیقی را از قبل از ۸ سالگی شروع کرده بودند، نسبت به آینده امیدوارتر بودند و دانش آموزان جوان تر که درحال یادگیری موسیقی بودند، در معیارهای کلیدی رشد مثبت جوانان، نمره بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان کسب کردند.

محققان اظهار داشتند: یافته های ما نشان داده است که آموختن موسیقی تاثیر مثبتی بر سلامت روان دانش آموزان دارد؛ علاوه بر این، برنامه ‌هایی که در یادگیری موسیقی به دانش ‌آموزان کمک می ‌کنند، منجر به بهبود توانایی یادگیری و سلامت روانی جمعیت جوان می شوند.
یافته های تحقیقاتی در مجله  Frontiers In Psychologyمنتشر شده اند.
 


کد مطلب: 61027

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61027/موسیقی-تاثیر-مثبتی-سلامت-روان-دانش-آموزان

میگنا
  https://www.migna.ir