کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سارا حق بین

راه‌های تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان

باشگاه تاب آوری

3 بهمن 1401 ساعت 11:10

راه‌های تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان تصویر بدنی مثبت یکی از الزامات و امتیازات تربیتی است توجه به سلامتی و زیبایی و تناسب موضوعی شایان توجه است


تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان ترجمه ای از سارا حق بین در باشگاه تاب آوری است : تصویر بدنی مثبت یکی از الزامات و امتیازات تربیتی است یکی از مسائلی که امروزه در گروه‌های سنی مختلف حتی کودک و نوجوان نیز قابل مشاهده است، توجه به زیبایی و ظاهر است.
 بنا بر همین گزارش از میگنا اگرچه این موضوع می‌تواند مزایایی مانند اهمیت دادن به سلامت،ورزش و تغذیه را در بر داشته باشد اما زیاده‌روی در آن هم موجب کاهش عزت‌نفس و اعتماد به نفس و نگرش منفی آنها به بدنشان می‌شود. موضوع را با یک ماجرای واقعی پیش می‌بریم:
«چند سال پیش متوجه شدم که دختر نه ساله‌ام روی زمین جلوی کمد نشسته و گریه می‌کند. منتظر بودم تا او بیاید و کفش‌هایش را بپوشد تا بتوانیم به کلاس موسیقی هفتگی‌اش برویم. نزد او رفتم. فکر می‌کردم دوباره شلوار مورد علاقه‌اش را پیدا نمی‌کند اما با موضوعی بدتر روبرو شدم؛ او در میان اشک‌هایش گفت: «احساس می‌کنم چاق هستم.» در حالی‌که غریزه مادرانه‌ام به من می‌گفت با عجله بگویم نه تو چاق نیستی‌، خود حرفه‌ای‌ام، من را عقب راند؛ چرا که می‌دانستم این پاسخ نه مفید است و نه عادلانه.»
پس از آن ماجرا من تلاش کردم تا به دخترم آموزش دهم که از چاق شدن نترسد و احترام و قدردانی بیشتری برای فیزیک‌اش ایجاد کند. من از بسیاری از استراتژی‌هایی که با والدین به اشتراک می‌گذارم استفاده کرده‌ام؛ زیرا والدین نقشی اساسی در کمک به فرزندان خود در ایجاد نوعی احترام به بدن دارند.
 

     


کد مطلب: 61049

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61049/راه-های-تقویت-تصویر-مثبت-بدن-فرزندان

میگنا
  https://www.migna.ir