پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
کد مطلب: 61049
۰
سارا حق بین

راه‌های تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان

باشگاه تاب آوری
راه‌های تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان
تقویت تصویر مثبت از بدن در فرزندان ترجمه ای از سارا حق بین در باشگاه تاب آوری است : تصویر بدنی مثبت یکی از الزامات و امتیازات تربیتی است یکی از مسائلی که امروزه در گروه‌های سنی مختلف حتی کودک و نوجوان نیز قابل مشاهده است، توجه به زیبایی و ظاهر است.
 بنا بر همین گزارش از میگنا اگرچه این موضوع می‌تواند مزایایی مانند اهمیت دادن به سلامت،ورزش و تغذیه را در بر داشته باشد اما زیاده‌روی در آن هم موجب کاهش عزت‌نفس و اعتماد به نفس و نگرش منفی آنها به بدنشان می‌شود. موضوع را با یک ماجرای واقعی پیش می‌بریم:
«چند سال پیش متوجه شدم که دختر نه ساله‌ام روی زمین جلوی کمد نشسته و گریه می‌کند. منتظر بودم تا او بیاید و کفش‌هایش را بپوشد تا بتوانیم به کلاس موسیقی هفتگی‌اش برویم. نزد او رفتم. فکر می‌کردم دوباره شلوار مورد علاقه‌اش را پیدا نمی‌کند اما با موضوعی بدتر روبرو شدم؛ او در میان اشک‌هایش گفت: «احساس می‌کنم چاق هستم.» در حالی‌که غریزه مادرانه‌ام به من می‌گفت با عجله بگویم نه تو چاق نیستی‌، خود حرفه‌ای‌ام، من را عقب راند؛ چرا که می‌دانستم این پاسخ نه مفید است و نه عادلانه.»
پس از آن ماجرا من تلاش کردم تا به دخترم آموزش دهم که از چاق شدن نترسد و احترام و قدردانی بیشتری برای فیزیک‌اش ایجاد کند. من از بسیاری از استراتژی‌هایی که با والدین به اشتراک می‌گذارم استفاده کرده‌ام؛ زیرا والدین نقشی اساسی در کمک به فرزندان خود در ایجاد نوعی احترام به بدن دارند.
 
  • حتی اگر بسیاری از دوستان و اقوام شما رژیم غذایی خاصی را رعایت می‌کنند، جلوگیری از نفوذ این ارزش‌ها و عادات به زندگی فرزند شما ضروری است. از صحبت در مورد وزن یا کاهش وزن و در مورد بدن و وزن دیگران خودداری کنید. پیام‌های فرهنگ رژیم غذایی و نگرش «لاغرتر بهتر است» را در خانه خود فیلتر کنید. با این‌کار، به محافظت از فرزندتان در برابر این تصور رایج که او باید متفاوت به نظر برسد تا خودش را دوست داشته باشد یا مورد پسند دیگران قرار بگیرد، پرداخته‌اید.
 
  • شکی نیست که فرزند شما پیام‌های متعددی از رسانه‌ها، همسالان و خانواده، مربیان یا معلمان دریافت می‌کند مبنی بر اینکه بدنش باید لاغر باشد تا قابل‌قبول یا سالم باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که در صورت امکان با این ایده مقابله کنید. هرچه بیشتر بتوانید بطور فعال پیام مثبتی را در مورد توانایی‌های بدنی او مانند راه رفتن، دویدن، پریدن و رقصیدن تقویت کنید، آنها بهتر می‌توانند آنرا درونی کرده و برای خود احترام قائل شوند.
 
  • زمانی را صرف صحبت درباره ارزش‌های اجتماعی نادرست کنید. به فرزندان خود بیاموزیند که مصرف‌کنندگان آگاه باشند. به عنوان مثال به کودک خود کمک کنید تا بفهمد که بدن اغراق‌آمیز شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌اش در زندگی واقعی غیرواقعی و حتی ناسالم است. صحبت در مورد نحوه دستکاری تصاویر و دلایلی که دیگران ممکن است این‌کار را انجام دهند (سود یا نفوذ اجتماعی) می‌تواند مفید باشد.
 
  • والدینی که از ارائه قوانین در مورد غذا و ورزش اجتناب می‌کنند، فرزندانی دارند که نسبت به بدن خود احساس بهتری دارند. هشدار دادن به کودکان مبنی بر اینکه برخی غذاها ناسالم هستند، باعث ترس از خوردن می‌شود. بهتر است فرزندان خود را برای یافتن تعادل و احساس آرامش با غذا خوردن و مقابله با پیام‌های همه‌جانبه و مضر فرهنگ رژیم غذایی تجهیز کنید. به عنوان مثال گفتن اینکه ما باید فعال باشیم زیرا خلق و خو و خواب ما را بهبود می‌بخشد، در مقابل اینکه این‌کار به ما کمک می‌کند وزن مناسبی داشته باشیم، موثرتر خواهد بود.



     
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.