جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۳
کد مطلب: 61084
۰

مدرسه برای بهبودی کودکان پس از ضربه مغزی مهم است

بازگشت زودهنگام به فعالیت بدنی برای بهبود ضربه مغزی مفید است
مدرسه برای بهبودی کودکان پس از ضربه مغزی مهم است
نتایج مطالعات اخیر نشان داده است؛ غیبت طولانی مدت از مدرسه و سایر فعالیت های زندگی پس از ضربه مغزی حاد ممکن است برای بهبودی کودکان و نوجوانان مضر باشد.

این پژوهش جدید داده های ۱۶۳۰ کودک و نوجوان ۵ تا ۱۸ ساله را تجزیه و تحلیل کرد. به گفته محققان، راهنمای فعلی به بیماران توصیه می ‌کند که پس از ضربه مغزی ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت کنند. سپس باید آنها را در انجام فعالیت های فیزیکی و شناختی کمک کرده و به دنبال آن بازگشت تدریجی به مدرسه همراه با حمایت و تسهیلات فراهم کرد.

این مطالعه بیان کرد:اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد بازگشت زودهنگام به فعالیت بدنی برای بهبود ضربه مغزی مفید است، تحقیقاتی در مورد ارتباط بین زمان بازگشت به مدرسه و بهبود علائم وجود ندارد.

به گفته دکتر راجر زمک (Roger Zemek) محقق ارشد این مطالعه و پزشک اورژانس کودکان در بیمارستان انتاریو، مطالعه جدید تأیید کرده است که بازگشت زودهنگام به مدرسه برای بهبودی کودکان پس از ضربه مغزی مهم است.

زمک گفت: در گذشته، ما فکر می کردیم که استراحت بیشتر بهتر است. این مطالعه جدید تأیید کرده است که بازگرداندن بچه‌ها به چیزهایی که می ‌خواهند، دوست دارند و باید انجام دهند از جمله مدرسه، نه تنها برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی‌شان مهم است، بلکه ممکن است به بهبود آنها کمک کند.

زمک همچنین افزود: علائم طولانی مدت در کودکان پس از ضربه مغزی گاهی اوقات می تواند ناشی از مشکلات سلامت روان به دلیل انزوای اجتماعی باشد. او توضیح داد که وقتی بچه‌ ها از مدرسه غیبت می ‌کنند، ممکن است از این بترسند که بهتر نشوند یا از دست بروند.

او گفت: فکر ما این است که بچه ‌ها را زودتر به مدرسه برگردانیم، این موضوع ممکن است از حلقه بازخورد منفی یا آن چرخه معیوب که گاهی برای بچه ‌هایی که بیش از حد استراحت می ‌کنند رخ می‌ دهد، جلوگیری کند.

دکتر کریس وان (Chris Vaughan) یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه و روانشناس اعصاب کودکان در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن گفت که این مهم است که به طور خاص به چگونگی ارتباط بهبود ضربه مغزی با حضور در مدرسه توجه شود، زیرا مدرسه بخش بزرگی از زندگی کودکان است.

دکتر وان گفت: رشد مغز برای کودکان بسیار مهم است و بنابراین، هر زمان که آسیبی وجود دارد که می تواند بر آن تأثیر بگذارد، ما باید بفهمیم که این خطرات چیست. او گفت که رفتن به مدرسه به رشد کمک می کند، زیرا محیطی را برای یادگیری، اجتماعی شدن و فعال بودن برای کودکان فراهم می کند.

طبق این مطالعه، بازگشت زودهنگام به مدرسه با بار علائم کمتر در ۱۴ روز پس از آسیب برای بیماران ۸ تا ۱۲ ساله همراه بود. زمک گفت که این یافته نشان می ‌دهد که جوان‌ترین بیماران پس از ضربه مغزی عملکرد بسیار خوبی داشته و اکثر آنها تا دو هفته به خوبی بهبود یافتند.

وان گفت والدین و مراقبان باید در نهایت به توصیه های ارائه دهندگان پزشکی که کودک را درمان می کنند گوش دهند، زیرا در بسیاری از مواقع این پیشنهادات بر اساس علائم و وضعیت بهبودی کودک است. او گفت: در حالی که برخی از بچه‌ها ممکن است در هنگام بازگشت به مدرسه نیاز داشته باشند که در انجام تکالیف مدرسه بسیار محدود باشند، برخی دیگر ممکن است بسیار توانایی بیشتری برای انجام کارهای معمولی داشته باشند، اما این موضوع متغیر است.

 زمک در پایان گفت که امیدوار است این مطالعه بتواند به تدوین دستورالعمل های جدید بر اساس اطلاعات کمک کند و در نهایت به کودکان کمک کند زودتر به مدرسه بازگردند.

شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی JAMA Network Open منتشر شده است.
مرجع : خبرگزاری سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!