کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داروی ضد مقاومت آنتی بیوتیکی ساخته شد

علم و فرهنگ , 11 بهمن 1401 ساعت 17:49

داروی جدید آنتی ‌بیوتیکی خود علیه چندین عفونت مقاوم به دارو ساخته شد این دستاورد مهم می تواند گام بلندی در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی در جهان باشد.


داروی جدید آنتی ‌بیوتیکی خود علیه چندین عفونت مقاوم به دارو ساخته شد یک شرکت هندی به نام Alkem خبر از راه‌ اندازی داروی جدید آنتی ‌بیوتیکی خود علیه چندین عفونت مقاوم به دارو در این کشور خبر داد. این دستاورد مهم می تواند گام بلندی در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی در جهان باشد.
معضل مقاومت باکتری ها به داروهای آنتی بیوتیک رفته رفته به یک مشکل بین المللی و حاد تبدیل شده و باکتری‌ هایی که باعث عفونت‌ های رایج مانند عفونت‌ های مجاری ادراری و جریان خون می ‌شوند، تقریباً به همه آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده اند.
گفته می ‌شود که این دارو در برابر باکتری ‌های مقاومی که باعث پیلونفریت یا عفونت‌های پیچیده دستگاه ادراری  UTIs  و سایر شرایط می‌ شوند، مبارزه می ‌کند.

داروی تازه اختراع شده ترکیبی از سفتازیدیم و آوی ‌باکتام است و توسط انجمن بیماری ‌های عفونی آمریکا  و شورای تحقیقات پزشکی هند به ‌عنوان درمان ترجیحی در برابر انترو باکتریاسه مقاوم به کارباپنم توصیه می ‌شود که عامل بسیاری از عفونت های رایج است.

کارباپنم ها دسته ای از آنتی بیوتیک ها هستند که بر روی بسیاری از ارگانیسم های گرم مثبت و گرم منفی موثر هستند.
افزایش باکتری های گرم منفی مقاوم به کارباپنم در سال های اخیر  وجود داشته و نیاز به درمان آنتی بیوتیکی موثرتر در این رابطه وجود دارد. این دارو می تواند یک درمان بالقوه در برابر همان بیماری باشد.
شواهد موجود نشان می دهد؛ داروی جدید یک گزینه درمانی بالقوه برای درمان عفونت هایی است که توسط ارگانیسم های مقاوم به چند دارو ایجاد می شود.
این ترکیب همچنین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، آژانس دارویی اروپا و سازمان کنترل استاندارد داروی مرکزی به عنوان جایگزین موثری برای داروهای مورد استفاده در درمان پنومونی اکتسابی بیمارستانی تایید شده است.
این آنتی بیوتیک جدید به صورت کنسانتره پودری استریل در دسترس بوده و قیمت آن مقرون به صرفه است.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده امریکا دسترسی کنترل نشده به آنتی بیوتیک ها، شکاف در شیوه های پیشگیری و کنترل عفونت  و نرخ بالای بیماری های واگیر منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی می شود که این شرایط به نوبه خود باعث کاهش سودمندی آنتی بیوتیک ها در بیماری های مختلف عفونی می شود.
به گفته سازمان جهانی بهداشت، به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی، درمان تعداد فزاینده ای از عفونت ها مانند ذات الریه، سل، سوزاک و سالمونلوز سخت تر می شود زیرا آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای درمان آنها هر روز بی اثر تر می شوند.
این مشکل در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای سلامت جهانی است و همچنین اقامت طولانی ‌تر در بیمارستان‌ ها، هزینه‌ های پزشکی بالاتر و نرخ بالای مرگ و میر را به دنبال دارد.
 


کد مطلب: 61139

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61139/داروی-ضد-مقاومت-آنتی-بیوتیکی-ساخته

میگنا
  https://www.migna.ir