شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۲
کد مطلب: 61207
۰

مراقب روان خود پس از طلاق باشید

مراقب روان خود پس از طلاق باشید
مشاوره طلاق، نوعی رابطه درمانی است که به شما کمک می‌کند دلایل جدایی را درک کرده و با تغییراتی که گذر از این تنگنای استرس‌زا ایجاد می‌کند، کنار بیایید. به همین دلیل است که مشاوره بعد از طلاق، در مراکز روانشناسی یک مشاوره رایج به حساب می آید.
 
مزایای مشاوره طلاق این است که به زوج‌ها کمک می‌کند، احساسات پیچیده و چالش‌هایی که اکثر مردم در طول طلاق و پس از طلاق با آن روبرو هستند، کنترل کنند. در مشاوره به شما استراتژی‌هایی برای مقابله مؤثرتر با موقعیت‌ها و شرایطی داده می‌شود که در کوتاه‌مدت و بلندمدت با آن‌ها مواجه خواهید شد. مشاوره طلاق در کاهش استرس، به همه افراد درگیر در این معضل کمک می‌کند. همچنین پیامدهای طلاق، برای زوجین و خانواده آن‌ها را به حداقل می‌رساند و به آن‌ها کمک می‌کند که انتخاب صحیحی داشته باشند.

خصوصیات یک روانشناس خوب چیست؟
اگر برای کار روی احساسات و حل مشکلاتی که خارج از کنترل و توان شماست بدنبال یک متخصص آموزش دیده میگردید، باید به این نکات در انتخاب یک روانشناس خوب در تهران توجه داشته باشید.

1. همدلی
روانشناسان خوب به تن صدا و زبان بدن بیمار دقت می کنند، به حرفهایشان کامل گوش می دهند و به بیمار کمک می کنند تا احساسات سرکوب شده خودش را بیان کند و شرایط را طوری فراهم می کنند که مراجع بتواند آنچه در دل دارد تخلیه کند. آنها حتی در مواجهه با زندانیان و مجرمان جنسی، واکنش ها و احساسات خود را به خوبی مدیریت می کنند.

2. توانایی حل مساله
روانشناسان معروف معمولا از روش های جدید و تست شده برای برطرف کردن مشکلات مراجعه کننده استفاده می کنند. آنها با صبر و حوصله با فرد برخورد می کنند و اجازه می دهند هر زمان که دلش می خواهد از مشکلات و دلایل نارضایتی از زندگی خود حرف بزند. سپس بر اساس نوع مسئله و چیزی که بیمار می خواهد بهترین راه برای حل و فصل مشکل در نظر می گیرند.

3. رعایت حد و مرز
یک روانشناس حرفه ای هیچ گاه اجازه نمی دهد که حد ومرزها شکسته شود و چارچوب اهداف حرفه ای و درمانی را به شدت رعایت می کند. آنها فاصله شخصی را با بیمار حفظ کرده و بر اساس قوانین اخلاقی و حرفه ای هیچ گاه با بیمار روابط غیرحرفه ای برقرار نمی کند.

4. امانت داری
یک روانشناس خوب و توانا باید این اطمینان را به شخص بدهد که تمام گفته های او با حفظ حریم شخصی همراه است و همه چیز محرمانه بین خودشان خواهد ماند. روانشناس طوری حس اعتماد و اطمینان برای فرد ایجاد می کند که او بدون هیچ ترس و قضاوتی آزادانه اسرار و حرفهای خود را بیان کند.

5. صبوری
یک روانشناس حرفه ای می داند که بیماران عادت ها و رفتار های ناسازگاری که طولانی مدت انجام می داده اند را نمی توانند یکباره درست کنند. به همین دلیل با صبوری به فرد زمان می دهند تا خودش را پیدا کرده و به مرور با شرایط جدید سازگار شود. تازمانیکه فرد آمادگی لازم برای تغییر را نداشته باشد هیچ کس او را مجبور نخواهد کرد.

متاسفانه بعضی از افراد به دلیل تجربه ناخوشایندی که با مشاورهای قبلی شان داشته اند گمان می کنند که تمام روانشناس ها مثل هم هستند و از مراجعه و پیگیری مشکلاتشان خودداری می کنند در صورتیکه روانشناس خوب هست و اگر انتخاب صحیحی داشته باشید نه تنها پشیمان نمی شوید بلکه جلوی آسیب های آینده را هم می‌گیرید.


وقایع روز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی