کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ما به اشتباه ارزش خود فرد را با سطح موفقیت آن‌ها مرتبط می‌کنیم.

فروتنی قدرت است

نازنین جلیلیان

19 بهمن 1401 ساعت 9:16

فروتنی این است که بپذیریم از هیچ کس بهتر یا بدتر نیستیم. هیچ موفقیتی شما را شایسته تر از هر انسان دیگری نمی کند. فروتنی پیوندهای اجتماعی را تقویت می کندعادت مشاهده و تشخیص میزان مشارکت دیگران در یک هدف مشترک را در خود ایجاد کنید


فروتنی این است که بپذیریم از هیچ کس بهتر یا بدتر نیستیم. هیچ موفقیتی شما را شایسته تر از هر انسان دیگری نمی کند. فروتنی پیوندهای اجتماعی را تقویت می کند

به گزارش میگنا نازنین جلیلیان در ادامه این ترجمه اضافه کرده است که : در جامعه به شدت رقابتی ما، موفقیت به اولویت اصلی تبدیل شده است. ما به موفقیت شخصی وسواس پیدا کردیم و اغلب برای رسیدن به آن با هیچ چیزی متوقف نخواهیم شد، حتی اگر به معنای شکستن قوانین باشد.
طرح‌های تقلب با هدف پذیرش دانشجویان ممتاز به دانشگاه های مخصوص نخبگان, فساد بافت اخلاقی ما را نشان می‌دهد. صداقت در جایگاه دوم موفقیت فردی قرار گرفته است.

فضای فرهنگی اکنون در سرتاسر جهان ، گرفتار نشدن در این دام را سخت می کند. به هر حال, ما به اشتباه ارزش خود فرد را با سطح موفقیت آن‌ها مرتبط می‌کنیم.
ما مردم را برای شاهکارهای شهرت و ثروتشان ایده آل و بی نقض می دانیم. ما با آنها به عنوان یک ابرانسان رفتار می کنیم و فراموش می کنیم که آنها مانند بقیه ما عیب هایی دارند.

اگر بتوانیم فروتنی این فضلیت فراموش شده را در حد بهینه پرورش دهیم می تواند به ما کمک کند تا دیدگاه  و نگرش خود را دوباره به دست آوریم و بازسازی کنیم و موفقیت شخصی را بر سایر فضایل ضروری مانند راست کرداری، صداقت و خدمت اولویت ندهیم.
فروتنی این است که بپذیریم از هیچ کس بهتر یا بدتر نیستیم. هیچ موفقیتی شما را شایسته تر از هر انسان دیگری نمی کند. شما یک فانی محض هستید، یکی از بیش از صد میلیارد نفری که تا کنون روی این سیاره راه رفته اند.
همین سرنوشت در انتظار همه ماست. ما خواهیم مرد و فراموش خواهیم شد.
ممکن است در یک نسل یا ده نسل باشد، اما اثر پر فراز و نشیب زندگی شما در نهایت به پایان خواهد رسید.
اگرچه در ابتدا ترسناک به نظر می رسد، پذیرش این حقیقت رهایی بخش است. این قضیه شما را وادار می کند که برای زمان محدود خود در این زمین برنامه ریزی هدفمند داشته باشید و روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید.
فروتنی فضیلتی در حال مرگ است، زیرا از آن به ضعف، شکنندگی و نرمی تعبیر می شود. این در تضاد با آرمان های فرهنگی غربی فردگرایی و سرمایه داری مطلق است. از بین رفتن آن مایه تاسف است چرا که فروتنی فواید بسیاری دارد.
در سطح فردی، فروتنی تأثیر مثبتی بر خودآگاهی دارد. افراد فروتن می پذیرند که نقاط ضعفی دارند و به دنبال راه هایی برای بهبود آن هستند. آنها آماده دریافت بازخورد از دیگران هستند. آنها از تله اعتماد افراطی که قضاوت و تصمیم گیری را تحت الشعاع قرار می دهد دوری می کنند.

فروتنی می تواند شما را با قوام و پایدار حفظ کند و از نوسانات نامنظم بین خودشیفتگی و شرم حفظ کند. این فضیلت پادزهری برای شرم است زیرا انسانیت شما را که جوهر ارزش شماست در بر می گیرد. همچنین در برابر خودشیفتگی از شما محافظت می کند. بر خلاف افراد خودشیفته، افراد فروتن احساس استحقاق ندارند و خود را بالاتر از دیگران نمی دانند.
در سطح بین فردی، فروتنی پیوندهای اجتماعی را تقویت می کند. افراد فروتن به سرعت مسئولیت می پذیرند و بابت اشتباهاتشان عذرخواهی می کنند. عذرخواهی با کیفیت در کاهش تعارض و ترمیم روابط بسیار موثر است.

چگونه فروتنی را پرورش دهیم ؟
خبر خوب این است که شما می توانید بر خلاف غلات فرهنگی حرکت کنید. مانند دیگر فضایل، فروتنی را می توان با تلاش هدفمند و مداوم توسعه داد. در اینجا چهار مرحله برای کمک به شما در پرورش این فضیلت آورده شده است.

اولین قدم این است که بپذیرید سوگیری های شخصی و نقاط ضعفی دارید. دعوت به بازخورد از دیگران می تواند به شما در غلبه بر آنها کمک کند.
لحظه ای را با کنجکاوی برای گوش دادن به بازخوردها اختصاص دهید. وقتی کسی بازخوردی را ارائه می دهد، به جای دفاع از خود به دنبال درک آن باشید. اگر روندی را در بازخورد از منابع مختلف مشاهده می کنید، احتمالاً فرصتی را برای بهبود شناسایی کرده اید.
  فارغ از سطح تحصیلات یا هوش شما، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری از فرد دیگری وجود دارد. بهترین منابع یادگیری افرادی هستند که زمینه های تحصیلی، اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی متفاوتی دارند.
من به عنوان یک پزشک، این امتیاز را داشته ام که درس های مهم زندگی را از بیمارانم یاد بگیرم.
پیشینه‌های متنوع و داستان‌های زندگی منحصربه‌فرد آن‌ها، دانش و خرد زیادی را ارائه می‌کند که توسط هیچ برنامه درسی پزشکی یا کتاب درسی روانپزشکی قابل تکرار نیست. موفقیت در یک سیلو ، فضای بسته و عدم تعامل اتفاق نمی افتد. بدون لطف دیگرانی که به شما کمک کرده اند و در این راه به شما کمک می کنند، به سطح موفقیت خود نمی رسید.
عادت مشاهده و تشخیص میزان مشارکت دیگران در یک هدف مشترک را در خود ایجاد کنید. ممکن است منشی دفتر شما تماس های تلفنی بی شماری داشته باشد، همکاری که مایل است در یک پروژه تلاش بیشتری کند یا سرایداری که محل کار را تمیز نگه می دارد. قدردانی خود را از مشارکت آنها ابراز کنید.
  به دنبال شهرت و ثروت دستاوردی اصیل بهمراه نخواهد داشت و دستاوردی ماندگار نخواهد داشت . این معیارهای سطحی موفقیت در نهایت باعث می‌شود که شما احساس پوچی کنید و بیشتر بدون هیچ پایانی در تعقیب آن باشید.
آنها همچنین بذر حسادت را در دیگرانی که از همان مسیر پیروی می کنند می کارند تا به همان نتیجه ناامیدکننده برسند.
رشد  منش و شخصیتی شما آن است که بدون چشم داشتی مشخص بخواهید ، تأثیر مثبتی بر زندگی دیگران داشته باشید. روحیه خدمت را در خود پرورش دهید زیرا این کار درستی است.

نازنین جلیلیان


 


کد مطلب: 61208

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61208/فروتنی-قدرت

میگنا
  https://www.migna.ir