پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۷
کد مطلب: 61212
۰

پیش دبستانی مسیر ورود به دانشگاه است

ممکن است موضوعی مهم در پیش دبستانی رفتن کودکان نهان باشد.
پیش دبستانی مسیر ورود به دانشگاه است

طبق یک مطالعه تجربی که توسط یک اقتصاددان در موسسه تکنولوژی ماساچوست انجام شده است، حضور در پیش دبستانی در سن ۴ سالگی باعث می شود کودکان به طور قابل توجهی بیشتر به دانشگاه بروند.
 این مطالعه به بررسی کودکانی می ‌پردازد که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ در پیش ‌دبستانی‌ تحصیل کرده ‌اند. نتایج مطالعات نشان می ‌دهد: در میان دانش ‌آموزانی با پیشینه ‌های مشابه، حضور در یک پیش‌ دبستانی را تجربه کرده بودند، ورود به دانشگاه را درست بعد از دبیرستان ۸.۳ درصد افزایش داد. نتایج همچنین نشان دهنده افزایش ۵.۴ درصدی افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه بود.

پاراگ پاتاک (Parag Pathak) استاد دپارتمان اقتصاد موسسه تکنولوژی ماساچوست و یکی از پژوهشگران این مطالعه می گوید: ما متوجه شدیم که کودکان ۴ ساله ای که به طور تصادفی در یک پیش دبستانی عمومی بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ شرکت کردند، احتمال بیشتری برای حضور در دانشگاه دارند و این تأثیر بسیار زیادی دارد. آنها همچنین به احتمال زیاد از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند و به احتمال زیاد دوره پیش دانشگاهی را نیز می گذرانند.

 این مطالعه ارتباطی بین حضور در پیش دبستانی و نمرات بالاتر دانش آموزان در آزمون های استاندارد پیدا نمی کند. اما نشان می دهد که کودکانی که در پیش دبستانی حضور داشتند، بعداً مشکلات رفتاری کمتری از جمله تعلیق کمتر، غیبت کمتر و مشکلات کمتری در سیستم قانونی داشتند.

پاتاک می‌ گوید: چیزهای زیادی وجود دارد که بر رفتن افراد به دانشگاه تأثیر می ‌گذارد و این نتایج رفتاری با آن مرتبط است. او می افزاید: اینطور نیست که ما در نمرات آزمون افزایش داشته باشیم و اما یافته ها با افزایش تحصیل در دانشگاه مطابقت دار که یک موضوع خیلی جالب است.

به گفته محققان، یافته ‌های این مطالعه نشان می ‌دهد: شرکت در مقطع پیش ‌دبستانی ممکن است یک اثر مفید بلند مدت داشته باشد که به طور کامل آکادمیک نیست، اما دارای یک جزء رفتاری مهم است. کودکانی که به پیش دبستانی می روند ممکن است عادت های رفتاری مهمی را به دست آورند که آنها را از دردسرهای آینده دور می کند. به عنوان مثال: حضور در پیش دبستانی میزان جرائم نوجوانان در آمریکا را یک درصد کاهش می دهد.

پاتاک معتقد است که کارهای بیشتری باید در مورد این یک یافته جذاب انجام شود. است. به گفته او، اکنون یافته ‌های ما نشان می ‌دهد که ممکن است موضوعی مهم در پیش دبستانی رفتن کودکان نهان باشد.
 برخی محققان عنوان می کنند: سؤال واقعاً مهم نه تنها این است که آیا پیش دبستانی کار می کند یا خیر، بلکه این است که چه نوع پیش دبستانی برای کودکان مفید است.
به گفته کارشناسان، برنامه ‌های پیش ‌دبستانی از نظر مهارت ‌هایی که بر آن‌ها تأکید می ‌کنند و نوع برنامه درسی که استفاده می ‌کنند، می‌ توانند بسیار متفاوت باشند. همچنین مطالعات نشان داده که برخی از این رویکردها در کوتاه ‌مدت نتایج بهتری نسبت به سایرین دارند.

پاتاک معتقد است: با تحلیل بیشتر برنامه‌ های پیش ‌دبستانی با سیاست‌هایی که آزمایش‌های طبیعی را ایجاد می‌ کنند، روشن‌تر کردن این موضوع امکان ‌پذیر است. او در پایان می ‌گوید: ما واقعاً هیجان ‌زده هستیم زیرا پتانسیل زیادی برای اعمال رویکرد ما در سایر تنظیمات درسی کودکان وجود دارد.
 
مرجع : علم و فرهنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ