کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی کتاب روانشناسی پایداری

روانشناسی برای آینده‌ای پایدار

همه آنچه که مسائل محیط زیست می‌دانیم، ریشه در رفتار انسان‌ها دارد

22 بهمن 1401 ساعت 9:04

کتاب «روانشناسی پایداری» به عنوان یک کتاب درسی طراحی شده و از ضروریات دوره‌های پایداری در رشته‌های مختلف دانشگاهی است پیش از کتاب اصول ایجاد تاب آوری هم توسط مهدی قربانی ترجمه و منتشر شده است


روانشناسی پایداری نگاه جامعی به نقش روانشناسی انسان در ارتباط با کره زمین دارد و از تاریخ گرفته تا تحرکات اجتماعی را بررسی می‌کند.در کتاب روانشناسی پایداری، از علم روانشناسی برای حل مسائل محیط زیستی ناشی از رفتار انسان بهره گرفته می‌شود. نویسندگان با تکیه بر روانشناسی محیط زیست، بوم روانشناسی و روانشناسی حفاظت و رشته‌های مرتبط، بررسی کاملی از نظریه‌ها و تحقیقات موجود ارائه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این کتاب تألیف بریتین اسکات استاد دانشگاه سنت توماس و رئیس سابق انجمن روانشناسی محیط زیست، جمعیت و حفاظت آمریکا و همکاران وی است.

کتاب «روانشناسی پایداری» در ۱۲ فصل و چهار بخش مختلف شامل «چه بلایی بر سر زمین می‌آوریم؟»، «روانشناسی برای آینده‌ای پایدار»، «آنچه برای زمین خوب است برای ما خوب است» و «تغییری باشیم که می‌خواهیم ببینیم» تنظیم شده و ترجمه آن را انتشارات دانشگاه تهران منتشر کرد.

این کتاب به عنوان یک کتاب درسی طراحی شده و از ضروریات دوره‌های پایداری در رشته‌های مختلف دانشگاهی است.

در کتاب روانشناسی پایداری، از علم روانشناسی برای حل مسائل محیط زیستی ناشی از رفتار انسان بهره گرفته می‌شود. نویسندگان با تکیه بر روانشناسی محیط زیست، بوم روانشناسی و روانشناسی حفاظت و رشته‌های مرتبط، بررسی کاملی از نظریه‌ها و تحقیقات موجود ارائه می‌دهند.

«روانشناسی پایداری» نگاه جامعی به نقش روانشناسی انسان در ارتباط با کره زمین دارد و از تاریخ گرفته تا تحرکات اجتماعی را بررسی می‌کند.

این کتاب راهنمای روانشناسی رفتارهای مرتبط با محیط زیست بوده، روش‌های تجربی موجود و اقدامات مرتبط فعلی را بررسی می‌کند و سپس مداخلاتی برای تغییر رفتار پیشنهاد می‌دهد.

کتاب روانشناسی پایداری علاوه بر اینکه با دقتی خاص برای تدریس دانشگاهی طراحی شده است، برای افراد خارج از این رشته از جمله سیاستگذاران، قانونگذاران و فعالان پایداری هم بسیار ارزشمند است.

دکتر مهدی قربانی، متخصص مطالعات میان رشته‌ای محیط زیست و منابع طبیعی و مترجم کتاب، می‌گوید: این کتاب برای افراد خارج از فضای دانشگاه اعم از سیاستگذاران و قانون‌گذاران و فعالان حفاظت محیط زیست بسیار ارزشمند و کاربردی است. این کتاب در فراهم آوردن زمینه ورود به جهانی پایدار، نقش مهمی دارد و مطالعه آن به تمام افراد متکی به منابع کره زمین و خدمات نظام اکولوژیک توصیه می‌شود.

استاد دانشگاه تهران می‌افزاید: پیام کلیدی کتاب روانشناسی پایداری این است که «همه آنچه که مسائل محیط زیست می‌دانیم، ریشه در رفتار انسان‌ها دارد.»

انتشارات دانشگاه تهران از دکتر مهدی قربانی تاکنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه‌های میان رشته‌ای منابع طبیعی و محیط زیست به چاپ رسانده است. همچنین دکتر علیرضا مخبر دزفولی دانش‌آموخته دکترای حرفه‌ای پزشکی و دکترای تخصصی روان‌شناسی، مترجم دیگر کتاب «روانشناسی پایداری» است.

 پیش از کتاب اصول ایجاد تاب آوری هم توسط  دکترمهدی قربانی ترجمه و منتشر شده است


 


کد مطلب: 61233

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61233/روانشناسی-آینده-ای-پایدار

میگنا
  https://www.migna.ir